Overslaan en naar de inhoud gaan

What’s Appening?

Réculer pour mieux sauter, eerst een stapje terugdoen en het overdenken om daarna de juiste keuze te maken en je er volledig aan over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Réculer pour mieux sauter, eerst een stapje terugdoen en het overdenken om daarna de juiste keuze te maken en je er volledig aan over te geven. Dat is wel de algehele conclusie die je kan trekken na het bezoek aan het 15e . Het stond dit keer in het teken van ‘The App Effect’.

related partner content for mobile comes here

Digital natives
We staan als nieuwe media gebruikers op de T-splitsing van fysiek tijdperk en het tijdperk van bits en van het ‘ik ben empowered’ () en het ‘wij zijn empowered’ (new commons). Met lef en vertrouwen kunnen we van de T-splitsing een rechte weg naar de nieuwe betere wereld maken die we voor ogen hebben. Maar technologische veranderingen kondigen zich meestal aan bij de immigranten van die technologie, net zoals dit gebeurde met de opkomst van TV en internet. Toen veranderde de wereld ook niet en de digital natives, zij die direct opgroeien met de nieuwe technologieën, werden zo de wereld van command & control ingesleurd. Als dat nu met de opkomst van nieuwe media en apps weer gebeurt, zal er voorlopig weer niets veranderen. Het is volgens mij aan de digital natives om als modern hippies hiertegen te gaan rebelleren.

Er zijn nu al 425.000 apps en elke week komen er 15.000 nieuwe bij. What’s Appening? Maken al die nieuwe (sociale) media en bijkomende gadgets je onderdeel van een steeds slimmere of dommere kudde? , die het symposium afsloot, maakte op heldere en hilarische wijze duidelijk dat 90% van wat er op en in media staat van uiterst dubieuze kwaliteit is. Daarom is het zeker niet interessant om altijd connected te zijn. “Je bent pas echt belangrijk als je onbereikbaar bent.”

Disruptief
Mijn held was een stuk positiever. We moeten op zoek naar interconnected business modellen, waar cloud, crowdsourcing en mobile onderdeel van zijn. Bedrijven zullen het lef moeten hebben disruptief aan de slag te gaan en experience onderdeel te laten uitmaken van het business model. De CEO Vodafone Nederland, Jens Schulte-Bockum, was duidelijk nog niet eens toe aan een innovatief business model, laat staan disruptief. Hij kwam met het idee klanten te laten betalen voor ongelimiteerde datatoegang voor bijvoorbeeld Facebook of Youtube. Gaaaappp!

, mobile guru bij Sogeti en mobile spindoctor van Microsoft’s Steve Ballmer (ving ik in de wandelgangen tijdens de borrel op) maakte duidelijk dat met apps een nieuw (marketing) kanaal is geboren. Fascinerend vond ik het verhaal van . Hij meldde dat er in Japan een concert is gegeven door een . Als über gadget- en nieuwe media lover zei hij dit alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Als digital immigrant moet ik deze ongein echt aan mij voorbij laten gaan.

Empowerment
De verschuiving naar een steeds plattere organisatie als gevolg van de digitalisering kwam aan bod via Ted Schadler, co-auteur , en Menno Lanting, auteur en . Met het empoweren van medewerkers gaat het niet zo hard: “ Maar 10% de CEO’s snapt dat empowerment van medewerkers essentieel is om optimaal je empowered klant te bedienen’’, liet Ted weten. “Als bedrijven niet aan empowerment gaan toegeven zal talent op den duur weglopen en je trekt ze ook niet meer aan. Daarnaast zullen je klanten je hierover onder druk zetten.” van VINT gaf nog eens aan dat er altijd weerstand zal zijn bij technologische vernieuwing. Niet iedereen wil hieraan, maar ondertussen staan bedrijven onder druk. “Data is the new oil’’, verkondigt hij en je kunt maar beter meer verbeeldingskracht hebben als mensen met nieuwe ideeën komen, anders kan het wel eens snel met je bedrijf afgelopen zijn. Onderstaande video verklaart veel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in