Overslaan en naar de inhoud gaan

Display weer snelste groeier in online advertising

Met een groei van 23,1% is display terug als het snelst groeiende segment in online advertising in Europa .
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de van IAB Europe. Naar aanleiding van de nieuwe cijfers spreekt het IAB van 'een revival in digital display'.
Met 21,3% groeide display advertising sneller dan Search (dat groeide met15,1%). Search blijft wel de grootste categorie met een aandeel van 45% in de online bestedingen (tegen 33% voor display en 22 % voor rubrieksadvertenties en directories).

related partner content for mobile comes here

De totale Europse online advertentiemarkt groeide over 2010 met 15.3%; ruim drie keer zo snel als de Europese advertentiemarkt in z’n geheel. De totale online bestedingen kwamen op 17,7 miljard euro (€15.3 miljard in 2009). De landen met het hoogste aandeel online zijn Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Italië en Spanje. Deze zijn samen goed voor driekwart van de online advertentiebestedingen.

De uitgaven aan online video reclame verdubbelde in de meeste markten. Een heel eind daarboven zit Spanje waar online video groeide met 125% (tot 13 miljoen euro). In Groot-Brittannië kwam de groei op 90% (tot 63 miljoen euro).
Voor het eerst zijn ook mobile search en mobile display in de AdEx survey meegenomen. Hoewel de mobiele bestdingen beschikbaar zijn voor slecht twaalf van de 25 landen die in het onderzoek meelopen, bevestigen deze dat mobiel adverteren eindelijk van start is gegaan dankzij de beschikbaarheid van smartphones en mobiele apps. In de landen die hierover rapporteren, telt mobiel al mee voor 2 tot 3% van de online bestedingen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in