Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier maal goud bij uitreiking Esprix

Selmore, Publicis, TBWA/Neboko en Doom & Dickson winnen goud bij de Esprix.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vier maal goud, acht keer zilver en zeventien keer brons. Dat brengt de Esprix oogst bij de uitreiking in de Hollandsche Manege op 29. Iets minder dan vorig jaar toen er 31 winnaars het podium beklommen. Daar tegenover staat een verdubbeling van het aantal gouden winnaars (van twee naar vier).
Het Esprix goud heeft dit jaar een sterk WK-tintje. Selmore, Achtung en X-Ingredient winnen – evenals bij de San Accenten - goud voor de , terwijl TBWA goud ontvangt vanwege de .
De andere twee gouden Esprix gaan naar Publicis, dat met Lindblom PR verantwoordelijk was voor de ; en Doom & Dickson, dat met Jump Communicatie, Guilty People en Edison tekende voor de . Publicis wint ook nog zilver met , terwijl Selmore en TBWA/Neboko respectievelijk twee en één bronzen Esprix toevoegen. FHV/BBDO komt goed voor de dag met zilver voor de en N=5, vorig jaar goed voor goud, gaat naar huis met drie maal brons.

related partner content for mobile comes here

Een opvallende ontwikkeling is het grote aantal Esprix dat dit jaar wordt toegekend aan de interactieve bureaus. Lbi Lost Boys is koploper met vier (één zilver, drie brons), maar ook Achtung! (één goud, één zilver, één brons) en Red Urban (één zilver, twee brons) en Lemz (één zilver, één brons) komen sterk voor de dag.

Bij de opdrachtgevers zijn de Bijenkorf en Pon/Volkswagen de enige die meermalen in de prijzen vallen. Beide zijn goed voor twee bronzen Esprix. Pon/Volkswagen is daarmee goed voor de totale oogst in de categorie Duurzame Goederen.

Kijken we naar de categorieën, dan zien we dat in Retail de meeste prijzen zijn vergeven: acht stuks (waarvan twee goud). Ook de jury Dienstverlening Non–Financial is royaal met zes bekroningen. Ronduit karig is de oogst in de brancheoverstijgende categorieën. Social Responsibility en Small Budget komen elk niet verder dan één zilver en één brons, tewijl de jury voor Direct mail geen enkele prijs toekent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in