Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers & cross-functionele vaardigheden

Vanavond trok een artikel in Marketing Management (uitgegeven door American Marketing Association - AMA) mijn aandacht, van de hand van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanavond trok een artikel in Marketing Management (uitgegeven door American Marketing Association - AMA) mijn aandacht, van de hand van Diana Schmalensee en Suzanne Lowe: Building C-suite Skills. Oftewel: hoe wordt je salonfahig in de board rooms als marketeer? Of nog extremer: hoe word je als marketeer serieus genomen in de board rooms? Spencer Stuart (uit Chicago - USA) heeft hier onderzoek naar gedaan. Er worden drie essentiele 'skill sets' onderscheiden: 1) Marketing skills 2) Interpersonal skills 3) Cross-functional skills.

related partner content for mobile comes here

Het is geen nieuwe discussie en past goed binnen de reeds gevoerde en nog lopende discussies over de rol van marketing binnen de organisatie. Met name de laatste skills leggen de nadruk op het verbreden van het marketingvak binnen de organisatie. Ook niet nieuw, maar wel weer goed om het weer eens te lezen: laat de CFO eens praten met de CMO. Laat de Chief R&D eens tijdens een lunch aan de CMO uitleggen wat succesfactoren zijn van een goed product.

Het is een zeer lezenswaardig artikel met zo af en toe een open deur die ingetrapt wordt. Maar laat de praktijk dan ook eens spreken. Ik zie de beschreven aanpak nog weinig gebeuren.

Link naar het gehele artikel is te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in