Lays maak de smaak: 407.610 inzendingen


Daarnaast hebben consumenten 5.8 miljoen 'Battles' gespeeld. Dankzij de ‘Battles’ heeft het Nederlandse publiek anders dan vorig jaar, al in een vroeg stadium inspraak gehad in de keuze van de favoriete smaken. Men kon op de actiesite steeds kiezen uit 2 smaken. Barbara van Verseveld, marketingdirecteur Lay’s,: 'We hadden ingeschat dat er online ongeveer 1 miljoen Battles gespeeld zouden worden, het zijn er bijna 6 miljoen geworden!”
Vorig jaar stuurden 310.871 mensen 675.000 smaken in.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe komende week mag het Nederlandse publiek uit 8 chips-smaken twee finale-smaken kiezen, die dit najaar tijdelijk in de winkels verkrijgbaar zijn. Die 8 smaken zijn door de vakjury gekozen uit de 1000 inzendingen die in de Battles het beste hebben gescoord. De jury (onder leiding van Joop Braakhekke) zal daarnaast nog een wildcard uitkiezen die mee mag dingen naar de hoofdprijs: je smaak als limited edition in de schappen, 25.000 euro aan prijzengeld en 1 procent van de omzet in het eerste jaar.
De overgebleven smaken zijn: Aioli e aglio, Ceasar Red Union, BiFi Worstje, Green Pesto Chips, Spicy Reggae Chicken, Chip Tandoori, Tiroler Rost en Loempia Jaja.
Van Verseveld denkt dat het grote succes van Patatje Joppie - de winnaar van vorig jaar - heeft bijgedragen aan de geloofwaardigheid van Maak de Smaak: 'Patatje Joppie heeft bewezen dat jouw smaak-inzending daadwerkelijk in de winkels kan komen te liggen.'
Het publiek kan tot en met 18 maart kiezen. De drie finalesmaken liggen vanaf augustus van dit jaar tijdelijk in de winkel.
Aan de campagne werken de volgende bureaus mee:
FHV (reclame)
Red Urban (online campagne)
OMD (media)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid