Overslaan en naar de inhoud gaan

Lays maak de smaak: 407.610 inzendingen

De wedstrijd 'Lays Maak de Smaak' gaat de volgende ronde in. 407.610 mensen hebben een smaak ingezonden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast hebben consumenten 5.8 miljoen 'Battles' gespeeld. Dankzij de ‘Battles’ heeft het Nederlandse publiek anders dan vorig jaar, al in een vroeg stadium inspraak gehad in de keuze van de favoriete smaken. Men kon op de actiesite steeds kiezen uit 2 smaken. Barbara van Verseveld, marketingdirecteur Lay’s,: 'We hadden ingeschat dat er online ongeveer 1 miljoen Battles gespeeld zouden worden, het zijn er bijna 6 miljoen geworden!”

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar stuurden 310.871 mensen 675.000 smaken in.

De komende week mag het Nederlandse publiek uit 8 chips-smaken twee finale-smaken kiezen, die dit najaar tijdelijk in de winkels verkrijgbaar zijn. Die 8 smaken zijn door de vakjury gekozen uit de 1000 inzendingen die in de Battles het beste hebben gescoord. De jury (onder leiding van Joop Braakhekke) zal daarnaast nog een wildcard uitkiezen die mee mag dingen naar de hoofdprijs: je smaak als limited edition in de schappen, 25.000 euro aan prijzengeld en 1 procent van de omzet in het eerste jaar.

De overgebleven smaken zijn: Aioli e aglio, Ceasar Red Union, BiFi Worstje, Green Pesto Chips, Spicy Reggae Chicken, Chip Tandoori, Tiroler Rost en Loempia Jaja.

Van Verseveld denkt dat het grote succes van Patatje Joppie - de winnaar van vorig jaar - heeft bijgedragen aan de geloofwaardigheid van Maak de Smaak: 'Patatje Joppie heeft bewezen dat jouw smaak-inzending daadwerkelijk in de winkels kan komen te liggen.'

Het publiek kan tot en met 18 maart kiezen. De drie finalesmaken liggen vanaf augustus van dit jaar tijdelijk in de winkel.

Aan de campagne werken de volgende bureaus mee:
FHV (reclame)
Red Urban (online campagne)
OMD (media)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in