Dalende omzet reclamebranche in vierde kwartaal


In het vierde kwartaal daalde de omzet in de reclamebranche met 5,3 procent. Dit is fors meer dan de daling van 0,6 procent van de totale zakelijke dienstverlening. Ook over het gehele jaar 2011 presteert de reclamebranche aanzienlijk minder goed. De omzet van deze branche kromp in 2011 met 4 procent. Desondanks werd bij de totale zakelijke dienstverlening een lichte omzetstijging van 1,5 procent gemeten.
Dat blijkt uit cijfers vcan het CBS. Uit de conjunctuurenquête van januari 2012 komt naar voren dat de reclamebranche pessimistisch waren gestemd over het economische klimaat in het vierde kwartaal van 2011. Verder verwachten de reclamebureaus hogere tarieven aan hun klanten in rekening te brengen en ook voorzien ze een verslechtering van de werkgelegenheid in hun branche. Per saldo vond 6 procent van de ondernemers dat ten opzichte van het derde kwartaal het slechter was gesteld met het economische klimaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het eerste kwartaal van 2012 verwacht de branche minder omzet te boeken dan in het laatste kwartaal van 2011. Per saldo denkt 4 procent van hen personeel te moeten afstoten. De tarieven zullen naar verwachting stijgen.
Meer cijfers staan hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid