Overslaan en naar de inhoud gaan

Fmcg-reuzen keren terug naar branding

Termen als ‘merken bouwen’ en ‘merkinvestering’ ontbraken lange tijd in de financiële statements van packaged goods-reuzen. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net als Unilever en Colgate-Palmolive, kondigde ook Kelloggs onlangs een drastische toename van merkopbouwende activiteiten aan; inclusief de waarschuwing dat toenemende marketinginvesteringen de winst zullen drukken. Kenners zien de waarschuwingen als teken voor een wedergeboorte van traditionele brandmarketing, wat zou kunnen resulteren in meer grote, krachtige reclamecampagnes. De laatste jaren moesten veel consumer goods-bedrijven noodgedwongen sterk bezuinigen en hun merkenportfolio’s afslanken. Echter, door discounting, de opkomst van eigen merken en factoren als onvoldoende innovatie, slecht prijsbeleid en onvoldoende above-the-line-ondersteuning, is de performance van grote merken aanzienlijk verslechterd. Een hernieuwde focus op marketing en innovatie moet daar verandering in brengen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in