Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook lanceert ‘Partner Categories’

Adverteren via Facebook kan sinds donderdag een stuk gerichter, nu het sociale netwerk ook data van derden gebruikt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu toe kon Facebook advertenties alleen ‘targeten’ met eigen informatie, zoals likes, locatie, leeftijd en geslacht. Met ‘partner categories’ kunnen de advertenties ook gericht worden op basis van producten en diensten die gebruikers via internet hebben gezocht of gekocht en de nieuwsbrieven waarvoor ze zich hebben ingeschreven.

related partner content for mobile comes here

‘Partner categories’ gebruikt data van geselecteerde derden, zoals Acxiom, Datalogix en Epsilon. Tussen Facebook, de derde partijen en adverteerders wordt geen persoonlijke data gedeeld. De adverteerder weet dus alleen de grootte van zijn publiek en heeft geen toegang tot persoonlijke informatie van gebruikers. Gebruikers kunnen het zelf per advertentie aangeven als ze deze niet meer willen zien.

Bron infographic:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in