Overslaan en naar de inhoud gaan

UEFA bekroont homoacceptatiecampagne

De UEFA Executive Committee heeft het KNVB-actieplan ‘Voetbal voor iedereen’ uitgeroepen tot ‘Best Social Project’ van 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het actieplan, dat werd opgezet ter bevordering van homoacceptatie in het Nederlandse voetbal, werd in oktober gepresenteerd. De spot ‘Homo? Boeit geen flikker’ vormde de kick-off van de campagne rond homoacceptatie in het voetbal en oogste nationaal en internationaal veel belangstelling.

related partner content for mobile comes here

De commercial werd door Delight Agency in samenwerking met Comrad geproduceerd en werd tijdens het BNN-programma FC Gay tijdens de Gay Pride aan de KNVB gepresenteerd.

Bondsvoorzitter Michael van Praag in een korte toelichting: ‘De integratie van homo’s is een landelijk en maatschappelijke thema. Hopelijk inspireert dit actieplan andere voetbalbonden om dit thema actief aan te pakken. Want wat maakt het uit of een doelpunt gescoord wordt door een hetero-of homoseksuele voetballer?’

De prijs is een categorie van de UEFA HatTrick awards, die weer onderdeel zijn van het bredere HatTrick programma van de Europese voetbalbond. Het programma is erop gericht Europese voetbalbonden te ondersteunen bij het verder ontwikkelen van de sport en het onder de aandacht brengen van zogeheten ‘best practices’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in