Overslaan en naar de inhoud gaan

Evelien Dieleman wint Dutch Marketing Thesis Award

Voor de zesde keer werd vorige week de Dutch Marketing Thesis Award uitgereikt, de prijs voor het beste afstudeeronderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Evelien Dieleman van de Erasmus Universiteit won de prijs met haar scriptie over het belang van gelijksoortige brand personalities bij co-branding.

related partner content for mobile comes here

De jury (Patrick Ruys van VODW, Erjen van Nierop van de Rijksuniversiteit Groningen, Peeter Verlegh van de Universiteit van Amsterdam, Wim Nieuwenhuijse van MarketResponse en Johan van der Zanden van ING) koos de beste thesis aan de hand van de volgende criteria: wetenschappelijk niveau, vernieuwing en praktische toepasbaarheid. Zeven genomineerden mochten kort hun case presenteren: Sven Bartels uit Amsterdam, Evelien Dieleman uit Rotterdam, Marianne van Gorp uit Tilburg, Natassja Ribeiro Tata dos Anjos uit Maastricht, Yory Wollerich uit Groningen, Eric Rongen uit Nijmegen en Steven Tol & Dirk van de Kerkhof van Nyenrode.

Evelien schreef haar scriptie over co-branding. De centrale vraag in hetonderzoek onder 100 global brands was of de merkpersoonlijkheden van co-brands overeen dienen te komen of complementair moeten zijn. De belangrijkste conclusie uit het onderzoek was dat merken die succesvol willen zijn met co-branding gelijksoortige persoonlijkheden moeten hebben. Of anders gezegd: birds of a feather flock together.

De prijs voor het de beste marketingscriptie van Nederland is een initiatief van VODW en de Marketing Associatie Nederland en wordt gesponsord door ING.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in