Evelien Dieleman wint Dutch Marketing Thesis Award


Evelien Dieleman van de Erasmus Universiteit won de prijs met haar scriptie over het belang van gelijksoortige brand personalities bij co-branding.
De jury (Patrick Ruys van VODW, Erjen van Nierop van de Rijksuniversiteit Groningen, Peeter Verlegh van de Universiteit van Amsterdam, Wim Nieuwenhuijse van MarketResponse en Johan van der Zanden van ING) koos de beste thesis aan de hand van de volgende criteria: wetenschappelijk niveau, vernieuwing en praktische toepasbaarheid. Zeven genomineerden mochten kort hun case presenteren: Sven Bartels uit Amsterdam, Evelien Dieleman uit Rotterdam, Marianne van Gorp uit Tilburg, Natassja Ribeiro Tata dos Anjos uit Maastricht, Yory Wollerich uit Groningen, Eric Rongen uit Nijmegen en Steven Tol & Dirk van de Kerkhof van Nyenrode.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEvelien schreef haar scriptie over co-branding. De centrale vraag in hetonderzoek onder 100 global brands was of de merkpersoonlijkheden van co-brands overeen dienen te komen of complementair moeten zijn. De belangrijkste conclusie uit het onderzoek was dat merken die succesvol willen zijn met co-branding gelijksoortige persoonlijkheden moeten hebben. Of anders gezegd: birds of a feather flock together.
De prijs voor het de beste marketingscriptie van Nederland is een initiatief van VODW en de Marketing Associatie Nederland en wordt gesponsord door ING.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid