Overslaan en naar de inhoud gaan

'Effectieve jurering EuroEffie'

Dick van der Lecq, directeur Client Services bij Etcetera, over zijn ervaringen als jurylid van de EuroEffie: 'We kunnen spreken van een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van der Lecq was afgelopen donderdag een van de juryleden voor de EuroEffies. En het ging snel. Van der Lecq: 'Het kan dus wel in Brussel, in hoog tempo tot overeenstemming komen. In zes uur tijd nam de jury onder leiding van de EACA dertig genomineerde cases onder de loep. En werd geoordeeld of het bij een nominatie bleef. Of dat de effectiviteit goed was voor een bronzen, zilveren of gouden bekroning.

related partner content for mobile comes here

Een jurylid heeft het niet makkelijk, vindt Van der Lecq. 'Marketeers en reclamemakers kunnen het mooi brengen, vaak te mooi. En het blijft altijd weer de vraag of advertising wel de driver van het succes is. Gelukkig bestaat de jury uit een breed onderlegd gezelschap van marketeers, reclamestrategen en bijvoorbeeld digitale experts.'

Wat hem dit jaar opviel: de trage opmars van digital. 'Alhoewel de meeste adverteerders online in hun mix hebben, wordt hier niet meer dan een paar procent van het totale budget in geïnvesteerd. Verder valt op dat Nederland het al jaren goed doet bij de EuroEffie’s. Vorig jaar gingen we viermaal het podium op voor zilver.'

De uitreiking is op 14 september in de Albert Hall te Brussel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in