'Effectieve jurering EuroEffie'
Van der Lecq was afgelopen donderdag een van de juryleden voor de EuroEffies. En het ging snel. Van der Lecq: 'Het kan dus wel in Brussel, in hoog tempo tot overeenstemming komen. In zes uur tijd nam de EuroEffiejury onder leiding van de EACA dertig genomineerde cases onder de loep. En werd geoordeeld of het bij een nominatie bleef. Of dat de effectiviteit goed was voor een bronzen, zilveren of gouden bekroning.
Een jurylid heeft het niet makkelijk, vindt Van der Lecq. 'Marketeers en reclamemakers kunnen het mooi brengen, vaak te mooi. En het blijft altijd weer de vraag of advertising wel de driver van het succes is. Gelukkig bestaat de jury uit een breed onderlegd gezelschap van marketeers, reclamestrategen en bijvoorbeeld digitale experts.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWat hem dit jaar opviel: de trage opmars van digital. 'Alhoewel de meeste adverteerders online in hun mix hebben, wordt hier niet meer dan een paar procent van het totale budget in geïnvesteerd. Verder valt op dat Nederland het al jaren goed doet bij de EuroEffie’s. Vorig jaar gingen we viermaal het podium op voor zilver.'
De uitreiking is op 14 september in de Albert Hall te Brussel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid