Overslaan en naar de inhoud gaan

Brandfinance: Shell waardevolste NL merk

Shell is het meest waardevolle Nederlandse merk, met een waarde van 18,6 miljard dollar. Wereldwijd staat Shell op de dertigste positie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse lijst telt vijftig merken. Heineken neemt de tweede plaats in op de lijst. De bierbrouwer zag zijn merkwaarde met 30 pct groeien tot 11,108 miljard dollar.

related partner content for mobile comes here

De top vijf wordt verder aangevuld met Philips (9,03 miljard dollar), ING (8,7 miljard) en Rabobank (7,4 miljard).

merkt verder op dat ING ondanks de financiële crisis is gegroeid met 23 procent, terwijl concurrenten als Delta Lloyd en Aegon in 2011 juist een deel van hun merkwaarde hebben verloren.
Daarnaast is Randstad fors gegroeid, dankzij de integratie van Vedior. Ook staan er vijf Unilever merken in de top twintig, naast de ‘corporate brand’. Als je deze combineert, zou Unilever op nummer twee in de lijst zijn geëindigd.

Opmerkelijk is dat Philips in de Interbrand 100 juist het hoogste Nederlandse merk is, met een merkwaarde van 8.3 miljard dollar.

De top twintig van Brandfinance, met de merkwaarde in miljarden dollars:

1 Shell 18,605
2 Heineken 11,108
3 Philips 9,033
4 ING 8,703
5 Rabobank 7,423
6 Randstad 5,446
7 Dove 4,517
8 Aegon 3,874
9 TNT 3,534
10 Amstel 3,263
11 Lipton 2,669
12 KPN 2,011
13 Rexona 1,752
14 Unilever 1,730
15 Knorr 1,402
16 Axe/Lynx 1,395
17 BAM 1,214
18 Delta Lloyd 1,161
19 Albert Heijn 1,117
20 Wolters Kluwer 1,114

In de wereldwijde top 500 domineren de Verenigde Staten, met dertien van de twintig bovenste posities. Google is daarbij het meest waardevol (44,3 miljard dollar). Microsoft heeft een merkwaarde van 42,8 miljard dollar.

Bron: Adformatie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in