Cannes: Nederland 13 maal op print shortlist


De genomineerde bureaus zijn TBWA|Neboko Campaign (Snertsoep voor Unox), ARA (Wimpers, LeDorm), Lowe (Familieberichten voor Axe), Fuel Europe (Autoband voor Volvo S80), Leo Burnett (Bokser, Discus en Worstelaars voor de Paralympics), Amsterdam Advertising (Haai-tramdeuren voor National Geographic Channel) en 180 met Adidas-werk (London Building Wrap-billboard voor Rugby World Cup en vier printuitingen in de Rugby- campagne).
Of deze eventueel worden omgezet in goud, zilver of brons wordt nu besproken door de 22‒koppige jury, waarvan Bas Korsten ons land vertegenwoordigt. Jammer genoeg dingt KesselsKramer (met maar liefst 18 uitingen in twee Diesel-campagnes), mee voor Italië, omdat hun werk werd ingestuurd door de adverteerder, overigens zonder dat in de expositie van het bureau melding werd gemaakt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn totaal werd door 71 landen 9979 keer ingezonden voor deze bekroningen. Op de shortlist zijn 720 printuitingen (tijdschrift- en dagbladadvertenties en buitenreclame) vermeld. Opvallend is het hoge aantal nominaties van Duitsland: 98. Daarmee doen de Duitsers het beter dan de VS (57 keer), Groot-Brittannië (62) en Brazilië (96). Ook Frankrijk doet het in verhouding goed met 77 nominaties. België is 16 maal genomineerd. De Press- en Poster Lions worden morgenavond uitgereikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid