Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: Nederland 13 maal op print shortlist

Nederland staat met 13 uitingen op de shortlist van de print- en outdoor awards tentoongesteld in het Palais du Festival van het 51ste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De genomineerde bureaus zijn TBWA|Neboko Campaign (Snertsoep voor Unox), ARA (Wimpers, LeDorm), Lowe (Familieberichten voor Axe), Fuel Europe (Autoband voor Volvo S80), Leo Burnett (Bokser, Discus en Worstelaars voor de Paralympics), Amsterdam Advertising (Haai-tramdeuren voor National Geographic Channel) en 180 met Adidas-werk (London Building Wrap-billboard voor Rugby World Cup en vier printuitingen in de Rugby- campagne).

related partner content for mobile comes here

Of deze eventueel worden omgezet in goud, zilver of brons wordt nu besproken door de 22‒koppige jury, waarvan Bas Korsten ons land vertegenwoordigt. Jammer genoeg dingt KesselsKramer (met maar liefst 18 uitingen in twee Diesel-campagnes), mee voor Italië, omdat hun werk werd ingestuurd door de adverteerder, overigens zonder dat in de expositie van het bureau melding werd gemaakt.

In totaal werd door 71 landen 9979 keer ingezonden voor deze bekroningen. Op de shortlist zijn 720 printuitingen (tijdschrift- en dagbladadvertenties en buitenreclame) vermeld. Opvallend is het hoge aantal nominaties van Duitsland: 98. Daarmee doen de Duitsers het beter dan de VS (57 keer), Groot-Brittannië (62) en Brazilië (96). Ook Frankrijk doet het in verhouding goed met 77 nominaties. België is 16 maal genomineerd. De Press- en Poster Lions worden morgenavond uitgereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in