Winst Vizeum 34 procent omhoog
Vizeum claimt het enige Nederlandse communicatiebureau te zijn dat een jaarverslag uitbrengt. De sterke groei van de nettowinst is onder meer veroorzaakt doordat de opdrachtgevers het bureau, dat vorig jaar voor 40,67 procent in handen kwam van het Britse Aegis, steeds vaker inschakelen voor de media-inkoop, naast de planning. Het jaarverslag zegt daarover: ‘De beloning van de (..) activiteiten kent een stevig ‘loon naar prestatie-element’ en dat leidt tot een toename van de brutomarge.’ Voor het zesde opeenvolgende jaar werd een nettowinstgroei met dubbele cijfers gerealiseerd.
Het door Bertil Koop geleide bureau, waarvan oud-topman prof. dr Pierre Vinken president commissaris is, meldt wel een ‘grote terughoudendheid’ bij adverteerders voor wat betreft het doen van (extra) investeringen in media. ‘Onze onderneming heeft in 2003 teven geconstateerd dat uitgevers en overige media-exploitanten grote kortingen hebben verstrekt op hun tarieven, waardoor er voor adverteerders ook geen aanleiding was om meer gelden dan gebruikelijk beschikbaar te stellen voor mediacampagnes.’ Door deze omstandigheid is rond 3 pct nett-omzet verloren ten opzichte van 2002. Vizeum Netherlands verwacht dat de netto-winst dit jaar met circa 15-20 pct zal stijgen.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuUit het jaarverslag blijkt dat Bertil Koop het afgelopen jaar een ‘periodieke beloning’ heeft ontvangen van 111.600 euro. De bruto-marge van het bureau was 3.880 miljoen euro vorig jaar, de personeelskosten slokten daarvan 1.097 miljoen euro op.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid