Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgische kinderen merkbewust

In 68 procent van de verlanglijsten die Belgische kinderen dit jaar schreven naar de Sint, staat minstens één merknaam of bekend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoekbureau deed een inhoudsanalyse van 104 Sinterklaasbrieven. Zeven op de tien Belgische kinderen vroegen in hun verlanglijst expliciet naar merken of ‘characters’. De top 5 merken bestaat uit:

related partner content for mobile comes here

Disney valt met 4 procent net buiten de top 5.

Tussen meisjes en jongens vond InSites geen verschillen in de mate waarin ze merknamen of ‘characters’ expliciet vermeldden.

De merkvermeldingen waren het hoogst onder kinderen van 7 tot 9 jaar. 15 procent van die leeftijdsgroep schreef zelfs meer dan vier verschillende merken in de Sinterklaasbrief. 'Zo verwonderlijk is dat niet', zegt Joeri Van den Bergh van InSites Consulting: 'Kinderen tussen 4 en 7 kunnen in hun geheugen al tot 200 merken opslaan, tussen 8 en 11 jaar loopt dat zelfs op tot 400. Dat lijkt in onze ogen veel, maar een doorsnee volwassene kent zo’n 1.500 merknamen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in