Belgische kinderen merkbewust


Het onderzoekbureau deed een inhoudsanalyse van 104 Sinterklaasbrieven. Zeven op de tien Belgische kinderen vroegen in hun verlanglijst expliciet naar merken of ‘characters’. De top 5 merken bestaat uit:
Disney valt met 4 procent net buiten de top 5.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTussen meisjes en jongens vond InSites geen verschillen in de mate waarin ze merknamen of ‘characters’ expliciet vermeldden.
De merkvermeldingen waren het hoogst onder kinderen van 7 tot 9 jaar. 15 procent van die leeftijdsgroep schreef zelfs meer dan vier verschillende merken in de Sinterklaasbrief. 'Zo verwonderlijk is dat niet', zegt Joeri Van den Bergh van InSites Consulting: 'Kinderen tussen 4 en 7 kunnen in hun geheugen al tot 200 merken opslaan, tussen 8 en 11 jaar loopt dat zelfs op tot 400. Dat lijkt in onze ogen veel, maar een doorsnee volwassene kent zo’n 1.500 merknamen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid