
Het onderzoekbureau deed een inhoudsanalyse van 104 Sinterklaasbrieven. Zeven op de tien Belgische kinderen vroegen in hun verlanglijst expliciet naar merken of ‘characters’. De top 5 merken bestaat uit:
Disney valt met 4 procent net buiten de top 5.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensTussen meisjes en jongens vond InSites geen verschillen in de mate waarin ze merknamen of ‘characters’ expliciet vermeldden.
De merkvermeldingen waren het hoogst onder kinderen van 7 tot 9 jaar. 15 procent van die leeftijdsgroep schreef zelfs meer dan vier verschillende merken in de Sinterklaasbrief. 'Zo verwonderlijk is dat niet', zegt Joeri Van den Bergh van InSites Consulting: 'Kinderen tussen 4 en 7 kunnen in hun geheugen al tot 200 merken opslaan, tussen 8 en 11 jaar loopt dat zelfs op tot 400. Dat lijkt in onze ogen veel, maar een doorsnee volwassene kent zo’n 1.500 merknamen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee