Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B marketing ROI verhogen? Start nu met Buyer Persona’s

B2B marketeers verschuiven een steeds groter gedeelte van hun budget naar online marketing. Tegelijkertijd staan ze onder constante druk om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

B2B marketeers verschuiven een steeds groter gedeelte van hun budget naar . Tegelijkertijd staan ze onder constante druk om de effecten van de marketingactiviteiten aan te tonen. Deze accountability trend maakt het nog belangrijker extra tijd en moeite te besteden aan het onderzoeken wie je echte doelgroep is.

related partner content for mobile comes here

Slechts een klein deel van de B2B marketeers gebruiken buyer persona’s in hun marketing. Een buyer persona is “een gedetailleerd profiel van een voorbeeldkoper die het echte publiek – een archetype van de koopdoelgroep – representeert”. Dit is een definitie volgens buyer persona goeroe .

De buyer persona kan de gouden sleutel zijn voor meer effectieve marketing en een verhoging van onze marketing ROI; met de demand generatie aan de ene kant en lead nurturing aan de andere. Waarom?
1. Het helpt ons te concentreren op wat de echte uitdagingen zijn waar kopers mee te maken krijgen en wat hun ’s nachts wakker houdt.
2. Het neemt alle misverstanden die marketeers hebben weg, namelijk te denken dat je de prospect door en door kent.
3. Het kan ondersteuning bieden tijdens het proces van het ontwikkelen van marketing campagnes.
4. Het geeft ons de informatie die we nodig hebben voor het bouwen van een sterk fundament in onze content marketing strategie.
5. En last but not least, het helpt ons om marketing en sales op een lijn te krijgen.

Adele Revella, een buyer persona expert en de auteur van het gratis eBook: , zei in een recentelijk video interview die ik met haar hield over het belang van : “think about the buyers who have a list of problems, if your messages and content is not addressing these problems, they will ignore your marketing.” En verder: “We have to choose a place that we are going to own in the minds of the buyers. And how do we make that choice without knowing who that buyer is and what they care about?”.

Ook Seth Godin benadrukt heel regelmatig: “ is a variation of that, but it involves breaking the audience into pieces you invent, and then differentiating yourself for that segment”. David Meerman Scott schreef een over de buyer persona en noemde het “one of the most fundamental aspects of great marketing”.

Als al deze marketinggoeroes voortdurend het belang van buyer persona’s benadrukken, hoe kan het dan dat 95% van de B2B marketeers het nog steeds niet gebruiken?
Ideeën?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in