Overslaan en naar de inhoud gaan

Website over nulnummers gelanceerd

Voormalig reclameman Jan Knaap is de website www.babynrs.nl begonnen, een site met de nul- en eennummers van tijdschriften.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voormalig reclameman Jan Knaap is de website begonnen, een site met de nul- en eennummers van tijdschriften.

related partner content for mobile comes here

Knaap put hiervoor uit zijn unieke privéverzameling. In de afgelopen 30 jaar werden meer dan duizend nieuwe tijdschriften geboren. Een groot deel daarvan is inmiddels niet meer. 82 Procent van de tijdschriften die op de markt komen, wordt namelijk niet ouder dan 15 jaar, aldus Knaap. 'De levensduur en de populariteit van tijdschriften zijn ontegenzeggelijk een afspiegeling van de tijdsgeest waarin we leven en illustreren de maatschappelijke veranderingen om ons heen.'
De website babynrs.nl is een zoekmachine door de geschiedenis van bladintroducties, met begin 1900 als startpunt. Vanaf 1980 is de privécollectie vrijwel compleet. Bezoekers van de website kunnen heel functioneel door het online archief heen lopen en zoeken op onder andere titel, geboortejaar, hoofdredacteur en type blad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in