Overslaan en naar de inhoud gaan

Lego en Playmobil strijden om de kinderen

Wereldwijd heeft het Deense Lego vijf keer zoveel (€1500 miljoen) omzet als de Duitse Playmobil-producent Geobra Brandstätter. Maar in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat Lego’s voorsprong wordt bedreigd, is te danken aan Geobra’s fundamenteel andere ondernemingsstrategie en aan fouten van Lego. Zo probeert Lego mondiaal te groeien door in te haken op wereldmarkttrends, zoals Star Wars en Harry Potter. Maar licenties kosten veel geld en is de hype voorbij, dan lopen omzetten weer terug. Verder flopten pogingen om Duplo in Explore te veranderen, verwaarloosde Lego vanwege de hypeproducten traditionele lijnen en zijn producten als Robotics Invention System duur en zó gecompliceerd dat ze, eenmaal in elkaar gezet, blijven staan. Precies dat gat vult Playmobil, met betaalbare, uitbreidbare ‘archetypische’ speelthema’s (vikingen, piraten) waarbij karakters en handelingen niet zijn voorgekauwd, maar kinderen nog ouderwets hun fantasie kunnen gebruiken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Wirtschaftswoche

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in