Overslaan en naar de inhoud gaan

Hak gaat voor groene (groente) vrachtwagens

Hak, van de blikjes en potjes groente, heeft vanaf vandaag een ‘groene’ vrachtwagen in gebruik, die als het ware op de eigen groente…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, van de blikjes en potjes groente, heeft vanaf vandaag een ‘groene’ vrachtwagen in gebruik, die als het ware op de eigen groente rijdt. Tenminste, zo zou je het kunnen zien.

related partner content for mobile comes here

De truck rijdt op LBG, voluit Liquified BIO Gas, dat afkomstig is van de vergisting van rest- en groenteafval. Hak wil de komende jaren helemaal overstappen naar dit type duurzame vervoersmiddelen voor het bevoorraden van afnemers.

Want: door het rijden op biogas zorgt voor een CO2-reductie van 80 procent gerealiseerd ten opzichte van fossiele brandstof.

Deze vrachtwagens zijn ook zo’n vijf keer stiller dan conventionele vrachtwagens die op diesel rijden.

Hak wil op het terrein van duurzaamheid de ‘koolstofvoetafdruk' met 50 procent te reduceren in de komende vijf jaar.

‘Dit willen we onder andere met de biogas vrachtwagens bereiken. Het biogas ontstaat bij de vergisting van restafval en groenteafval. Dat vergisten doen we overigens niet zelf maar ik vind het wel een mooie gedachte dat we als fabrikant op onze eigen groenten rijden”, zegt Hak-directeur Michiel van Ginkel in het persbericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in