Overslaan en naar de inhoud gaan

Carrière: marketeer is een happy camper

GROTE MARKETING ENQUÊTE 2021 | Marketeers hebben het over het algemeen zeer naar hun zin in hun werk.
Happy camper
Happy camper
© Shutterstock
Happy camper
Happy camper
© Shutterstock

Marketing is geen baantje, marketing is een vak. Voor sommigen misschien zelfs een roeping. Toch waren we nieuwsgierig of de marketeer van vandaag lekker in zijn vel zit, of hij zich gewaardeerd voelt en hoe hij kijkt naar zijn loopbaan. Uit de vragen die we om die reden toevoegden aan de enquête, blijkt dat marketeers het over het algemeen zeer naar hun zin hebben in hun werk.

related partner content for mobile comes here

Hoe lang werkt u al bij uw huidige werkgever?

0-2 jaar                             20%

3-5 jaar                             34%

6-9 jaar                             20%

10 jaar of langer                26%

Verwacht u hier over 12 maanden nog te werken?

Ja, ik denk het wel                      80%

Nee, ik denk het niet                   12%

Weet ik niet                                8%

Lange dienstverbanden

Het blijkt alleen al uit de lange dienstverbanden. 54 procent van hen werkt 0 tot 5 jaar in hetzelfde dienstverband, 46 procent zelfs 6 jaar of langer. Slechts 20 procent werkt 0 tot 2 jaar op dezelfde plek. 80 verwacht dat hij of zij over 12 maanden nog steeds in zijn huidige baan werkt. Een goed teken.

Ook een goed teken: 78 procent van de marketeers zegt tevreden te zijn met zijn huidige baan, terwijl slechts 6 procent ontevreden is. Die ontevredenheid zit hem overigens vaak in de desinteresse voor merkbouw bij het bedrijf, in een te laag salaris en in onvoldoende doorgroeimogelijkheden.

Hoe tevreden bent u met uw huidige baan?

Zeer ontevreden               2%

Ontevreden                       4%

Neutraal                            16%

Tevreden                          45%

Zeer tevreden                   32%

Stelling: er zijn voldoende mogelijkheden om door te groeien in mijn huidige functie

Helemaal mee oneens                5%

Mee oneens                                13%

Neutraal                                      26%

Mee eens                                   40%

Helemaal mee eens                    17%

Doorgroeien

Nog meer jubelpercentages: 57 procent ziet voldoende mogelijkheden om door te groeien in zijn huidige functie, 56 procent vindt dat er voldoende wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van medewerkers en 61 procent vindt dat er voldoende wordt gedaan c.q. tijd en middelen geboden om vakkennis bij te houden.

Stelling: er wordt voldoende geïnvesteerd in ontwikkeling van medewerkers

Helemaal mee oneens                4%

Mee oneens                                13%

Neutraal                                      27%

Mee eens                                   42%

Helemaal mee eens                    14%

Stelling: er wordt voldoende gedaan/tijd en middelen geboden om vakkennis bij te houden

Helemaal mee oneens                2%

Mee oneens                                13%

Neutraal                                      23%

Mee eens                                   47%

Helemaal mee eens                    14%

Wat is de belangrijkste reden waarom u denkt hier over 12 maanden niet meer te werken?*

Onvoldoende doorgroeimogelijkheden                                                     32%

Mijn werkgever investeert onvoldoende in mijn ontwikkeling                     12%

Ik wil graag in een andere sector werken                                                 18%

Ik wil graag in een ander vakgebied werken                                             16%

Ik vind mijn werk niet betekenisvol genoeg                                               6%

Anders, namelijk:                                                                                     16%

*Vanwege de lage sample size (n=50), zijn de uitkomsten in deze tabel slechts als indicatief te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in