Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA-directeur Henriette van Swinderen krijgt voorzittersfunctie binnen World Federation of Advertisers

Ze gaat de National Associations Council leiden en doet dat naast haar werk in Nederland voor de adverteerdersbond.
Henriette van Swinderen
Henriette van Swinderen
© Henriette van Swinderen
Henriette van Swinderen
Henriette van Swinderen
© Henriette van Swinderen

BVA-directeur Henriette van Swinderen is benoemd als nieuwe voorzitter van de National Associations Council (NAC) van de World Federation of Advertisers (WFA). Ze was al lid van het uitvoerend committee van WFA en zal deze nieuwe rol vervullen naast haar huidige functie bij BVA.

Van Swinderen volgt Ron Lund op, voormalig president en ceo van de Canadese adverteerdersvereniging ACA, die met pensioen is gegaan.

In de National Associations Council (NAC) komen de vertegenwoordigers samen van meer dan zestig nationale adverteerdersorganisaties, waaronder ANA (USA), ISBA (UK), UDM (Frankrijk), OWM (Duitsland), UBA (België) en BVA. Ze delen kennis, inzichten en best practices en zorgen dat de wereldwijde belangenbehartiging door WFA gevoed wordt door de ervaringen op nationaal niveau.

Complexe vraagstukken

Van Swinderen treedt aan in een tijd met complexe vraagstukken voor media en adverteerders, zoals transparantie van data, behoud van het pluriforme medialandschap, het ontwikkelen van duurzame proposities en een effectieve diversiteit- en inclusiviteitsaanpak.

‘Het is een eer om het NAC-voorzitterschap over te nemen', zegt Van Swinderen. 'Nationale verenigingen helpen marketeers om de grote uitdagingen in onze industrie aan te pakken, op zowel lokaal als internationaal niveau. Het is belangrijker dan ooit om van elkaar te leren. De samenwerking via de NAC binnen WFA-verband is een geweldige manier om onze leden en de gehele industrie te ondersteunen.’.

Dankzij deze samenwerking kunnen afspraken die WFA maakt, bijvoorbeeld met de mondiale platforms, en WFA-initiatieven op nationaal niveau worden uitgevoerd. Dit gaat bijvoorbeeld om de Global Alliance for Responsible Media, een brancheoverkoepelend initiatief om schadelijke content op digitale mediaplatforms en de monetisatie daarvan via advertenties aan te pakken.

Dertig jaar ervaring

BVA zet zich in Nederland in voor adverteerders en goede omstandigheden voor marketing. Dankzij de samenwerking binnen de NAC kan BVA gebruikmaken van wereldwijde kennis over effectieve en duurzame marketingcommunicatie.

Van Swinderen is al meer dan 30 jaar actief in marketing en was voor de BVA werkzaam als CMO bij onder andere P&G Benelux, T-Mobile Nederland (Odido) en Schoonenberg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kyra Roest

Bravo Henriette!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in