Overslaan en naar de inhoud gaan

Sportmarketeer Mascha van Werven (NOC*NSF) wordt nieuwe directeur Jantje Beton

Als cco bij de sportkoepel was ze verantwoordelijk voor marketing en merk van TeamNL. Ze volgt bij Jantje Beton Dave Ensberg-Kleijkers op.
Mascha van Werven, de nieuwe directeur van Jantje Beton
Mascha van Werven, de nieuwe directeur van Jantje Beton
Mascha van Werven, de nieuwe directeur van Jantje Beton
Mascha van Werven, de nieuwe directeur van Jantje Beton

Mascha van Werven wordt de nieuwe directeur-bestuurder van Jantje Beton. Zij volgt de in maart 2024 vertrokken Dave Ensberg-Kleijkers op. Van Werven begint op 1 september.

related partner content for mobile comes here

Mascha van Werven heeft haar ervaring vooral opgedaan in de sport. Ze was bij onder andere bij Vitesse en de KNSB verantwoordelijk voor marketing, communicatie en media.

In 2019 kwam ze bij NOC*NSF terecht, waarvoor ze al eerder had gewerkt als communicatieadviseur en senior brandmanager. De afgelopen 5,5 jaar vervulde ze de functie van chief commercial officer, waarvoor ze verantwoordelijk was voor merk- en marketingstrategie van TeamNL.

Goede match

Volgens Paul van Gessel, voorzitter raad van toezicht Jantje Beton, krijgt de organisatie een sterke directeur-bestuurder met een hart voor spelende kinderen. 'De ervaring van Mascha in het bouwen van merken die een bijdrage leveren aan maatschappelijke vraagstukken, is van grote waarde om in de toekomst impact te blijven maken.'

Ook Van Werven zelf denkt dat haar ervaring goed aansluit op haar nieuwe functie en de missie van Jantje Beton om te zorgen dat kinderen elke dag kunnen buitenspelen.

Van Werven: 'Het is belangrijk voor de jonge generatie om op deze manier sociale contacten te kunnen leggen, lekker te bewegen en grenzen te ontdekken. Iets wat mij na aan het hart ligt en duidelijke parallellen kent met de sport.'

Er is overigens voldoende werk te doen op dit gebied. Uit recent onderzoek van Verian maart 2024 - in opdracht van Jantje Beton - blijkt, dat 400.000 kinderen in Nederland nooit of bijna nooit buitenspelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in