Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-bureau Coopr houdt op te bestaan en gaat op in merkbureau Brand Potential ​​​​​​​

Jos Govaart wordt de managing director van Brand Potential Benelux, medeoprichter Jody Koehler vertrekt. Op 1 oktober krijgt dit zijn beslag
Jos Govaart en Guillaume Furminger van Brand Potential Benelux
Jos Govaart (l) en Guillaume Furminger van Brand Potential Benelux
Jos Govaart en Guillaume Furminger van Brand Potential Benelux
Jos Govaart (l) en Guillaume Furminger van Brand Potential Benelux

Coopr houdt op te bestaan als zelfstandig PR-bureau en gaat op in Brand Potential, dat daarmee een fullservice merkbureau wordt van het Candid-platform, waar beide onderdeel van zijn.

related partner content for mobile comes here

Jos Govaart, medeoprichter van Coopr, krijgt als managing director de leiding over de Benelux-divisie van Brand Potential. Hij gaat daarbij nauw samenwerken met Guillaume Furminger, executive creative-director van het merkenbureau.

Door de samenvoeging ontstaat een organisatie van 120 medewerkers. In de VK werken 70 mensen, de Benelux-operatie telt 50 professionals. 

Brand Potential blijft in Rotterdam vanuit het kantoor van Coopr werken, naast de vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Jody Koehler, de medeoprichter en -directeur van Coopr, behoort daar niet toe; hij heeft besloten te vertrekken.

Minder complexiteit

Door Coopr te integreren in Brand Potential zet het bureau een belangrijke stap richting het aanbieden van een volledig dienstenportfolio.

De nieuwe strategie van Brand Potential Benelux draait om hoe een merk zich in de wereld presenteert, met een focus op merkidentiteit, merkexpressie, storytelling en merkreputatie, terreinen waar de expertise van Coopr ligt.

Govaart: ‘Als je nadenkt over merkstrategie, dan moet je ook nadenken over de reputatie van de organisatie en dan is PR-denken heel belangrijk. Ik denk dat het heel prettig is voor klanten dat dit geen gescheiden werelden hoeven te zijn bij de bureaus waar zij mee werken.’

Over Brand Potential:

Brand Potential is een full-service merkbureau dat klanten helpt om het potentieel van een merk te ontsluiten. is in 2010 opgericht door Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy. In de VK werken zo'n 70 mensen voor Brand Potenial, De Benelux-operatie zal uit zo'n 50 professionals bestaan. Met het samengaan met Coopr heeft het  kantoren in Londen, Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen, In de Benelux werkt het bureau samen met gerenommeerde merken als Albert Heijn, adidas, Coca-Cola, Etos, LEGO, LinkedIn, PPG en Volvo Cars. Brand Potential is onderdeel van het Candid Platform.

Een van de redenen achter deze strategische zet is gebaseerd op uitgebreid onderzoek dat stelt dat klanten de voorkeur geven aan samenwerking met minder bureaus en het verminderen van complexiteit.

‘Toen wij als Coopr aan boord kwamen bij Candid had dit iets van veertien merken’, zegt Jos Govaart. ‘Dat was natuurlijk totaal onbegrijpelijk voor de buitenwereld. Het platform is nu verdeeld in Media, Comms - wat wij in Nederland gewoon advertising noemen - en Brand, het cluster waarin wij vallen. Het was uiteindelijk ook logisch om daar de bureaus samen te voegen.

Jody Koehler vertrekt

Govaart zegt veel zin te hebben in zijn derde ‘ondernemersavontuur’. ‘In 1997 ben ik Netvlies gestart, een digitaal bureau dat zich vooral op websites richtte. In 2009 startte Coopr en nu 15 jaar later volgt Brand Potential. Ik kijk er naar uit om mijn ervaring in te zetten om dit bureau te laten groeien.’

Wat Jody Koehler, met wie Govaart samen Coopr oprichtte en leidde,  hierna gaat doen is nog niet bekend. Govaart: ‘Ik vind het erg jammer dat Jody vertrekt. We waren allebei toe aan een nieuwe impuls in onze carrière, waarbij we elk een andere richting hebben gekozen. We zullen hem zeker gaan missen en wensen hem alle succes voor de toekomst.’

Later deze ochtend verschijnt er op Adformatie een uitgebreider interview met Jos Govaart.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in