Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa lanceert QRomo in commercials, wie die scant krijgt een voucher van de adverteerder

Door QRomo kunnen tv-campagnes volgens Talpa naast merkbekendheid en bereik ook ingezet worden voor direct meetbare conversie.

Talpa Network is een pilot gestart met de eerste reclamespots met de ‘QRomo’. Met deze QR-code kunnen tv-kijkers vouchers met product-aanbiedingen of andere services van merken krijgen. Door QRomo kunnen tv-campagnes naast merkbekendheid en bereik ook ingezet worden voor direct meetbare conversie, stelt Talpa.

related partner content for mobile comes here

De pilot startte afgelopen weekend met commercials van KPN en Van Marle’s Uitgekookt, aanstaande vrijdag volgt New York Pizza.

Wallet en pdf 

Door het scannen van de QRomo tijdens deze spots, ontvangen kijkers een QRomo-voucher op hun mobiel. Ze kunnen de vouchers opslaan in hun wallet of als pdf, maar ook printen of naar zichzelf mailen.

De consument kan de QRomo-voucher vervolgens scannen bij de kassa in de winkel of webshop om gebruik te maken van de aanbieding . Als de voucher in de wallet wordt opgeslagen dan ontvangt de gebruiker reminders wanneer er een inwisselpunt in de buurt is en wanneer de actie bijna verloopt.

Uitlegpromo

De QRomo is géén simpele QR-code, stelt Talpa, maar ‘een innovatieve techniek’. Door samenwerking met Intersolve zou de QRomo te gebruiken zijn bij 450 webshops en ruim 400 duizend kassasystemen in Nederland.

Om tv-kijkers te activeren dat er QRomo’s in het reclameblok zitten, start dat reclameblok met een uitlegpromo over de QRomo.  

Mobiel binnen handbereik

De QRomo is in huis ontwikkeld door Talpa, in het zogenoemde ConnectLab, in samenwerking met Branded Currency Company en Intersolve. In het lab ontwikkelt Talpa Network samen met klanten en partners innovatieve advertentieoplossingen voor merken.

‘Met de QRomo spelen we in op het feit dat bijna iedereen tegenwoordig tv-kijkt met z’n mobiel binnen handbereik’ zegt Allard Ruyl, ceo van Talpa Media Solutions.

Vanuit ditzelfde inzicht startte Talpa Network onlangs ook een pilot tijdens Lang Leve de Liefde waarbij, door middel van het scannen van een QR-code, items uit het tv-programma direct gekocht kunnen worden.

De huidige QRomo-pilot loopt ruim twee weken. In de maand juli volgt een tweede pilot met andere adverteerders. Is de pilot succesvol dan wordt QRomo beschikbaar voor alle adverteerders.

QRomo-logo
Scannen met de mobiel en de voucher is binnen
Scannen met de mobiel en de voucher is binnen
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in