Overslaan en naar de inhoud gaan

Polestar lanceert merkcampagne met astronaut Karen Nyberg

De centrale vraag die het elektrische automerk zichzelf stelt: ‘Hoe kunnen we de aarde beschermen terwijl we blijven genieten van het…
Polestar lanceert merkcampagne met astronaut Karen Nyberg 
Polestar lanceert merkcampagne met astronaut Karen Nyberg 
Polestar lanceert merkcampagne met astronaut Karen Nyberg 
Polestar lanceert merkcampagne met astronaut Karen Nyberg 

Polestar lanceert een nieuwe wereldwijde merkcampagne waarin de ‘levensveranderende’ ervaring van astronaut Karen Nyberg centraal staat. De campagne moet de betrokkenheid van het elektrische automerk benadrukken op het vlak van duurzaam design en innovatie.

related partner content for mobile comes here

De centrale vraag van de campagne is volgens Polestar overeenkomstig met die van Nyberg toen zij vanuit de ruimte naar de aarde keek: ‘Hoe kunnen we de aarde beschermen terwijl we blijven genieten van het leven.’

Kantelpunt

Åsa Borg, head of marketing bij Polestar vertelt dat ‘we’ op een kantelpunt staan in een tijd waarin klimaatverandering de theorie voorbij is en dat het de transportsector is die een belangrijke rol speelt op het gebied van vervuiling:

‘Maar dat kan veranderen. We zijn ervan overtuigd dat de schoonheid van een goed design en technologische innovatie niet ten koste hoeven te gaan van onze planeet.’

Polestar lanceert merkcampagne met astronaut Karen Nyberg 
Polestar lanceert merkcampagne met astronaut Karen Nyberg 

Kracht om dingen te veranderen

Met de campagne wil Polestar, dat het zogenoemde performancemerk is van de Volvo Car Corporation, dan ook erkennen dat het deel uitmaakt van het probleem maar dat het merk tevens de kracht heeft om dingen te veranderen.

Borg: ‘Wij vinden dat duurzaamheid voorop moet staan en werken hard om de negatieve milieu-impact van onze auto's te minimaliseren, terwijl we ontwikkelen richting nul uitstoot.’

De campagnevideo van Polestar

Polestar lanceert merkcampagne met astronaut Karen Nyberg 

Campagne-uitrol en manier van denken

De 360-graden merkcampagne wordt wereldwijd wereldwijd uitgerold via zowel de traditionele kanalen als social media en is ontwikkeld in samenwerking tussen het creatieve team van Polestar en het wereldwijde creatieve collectief Forsman & Bodenfors. 

Nyberg, die twee ruimtemissies op haar naam heeft staan en bijna zes maanden doorbracht op het International Space Station (ISS), zegt dat ze tijdens haar missies anders is gaan denken over de manier waarop geleefd wordt. 

‘Het gaat hierbij niet alleen over de innovaties en vooruitgang die de mensheid heeft geboekt, maar ook over de schade die sommige van die verbeteringen hebben aangericht. Als je vanuit de ruimte naar de aarde kijkt besef je hoe kwetsbaar we zijn. Onze planeet is ons huis, het enige huis dat we echt moeten beschermen.’

Deel uitmaken van de oplossing

Polestar claimt deel uit te willen maken van ‘de oplossing’ en gelooft dat vooruitgang niet ten koste mag gaan van het milieu en dat goed design duurzame innovatie stimuleert. Het merk erkent daarbij ook dat elektrificatie van de auto’s een startpunt is, niet het einddoel.

Het bedrijf kondigde eerder dit jaar het project Polestar 0 aan met als doel om tegen 2030 een klimaatneutrale auto te creëren door de emissies in de toeleveringsketen en de productie te verminderen.

Lees ook: Porsche wil meer vrouwen aanspreken door te breken met conventies

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in