Overslaan en naar de inhoud gaan

'Facebook verandert zijn naam en komt met nieuwe merkstrategie'

Dat meldt de doorgaans goed ingevoerde techsite The Verge. Naamsverandering betreft het concern en zou deze week al bekend kunnen worden.
Het silhouet van Mark Zuckerberg
Het silhouet van Mark Zuckerberg
© Peter Kovaia 123rf
Het silhouet van Mark Zuckerberg
Het silhouet van Mark Zuckerberg
© Peter Kovaia 123rf

Facebook is van plan om zijn bedrijfsnaam te veranderen en kan daarover de komende week al mee naar buiten treden. Dat meldt de Amerikaanse techsite The Verge, dat zich baseert op een bron met kennis van de zaak.

related partner content for mobile comes here

Volgens The Verge zou Mark Zuckerberg, de topman van Facebook, de naamsverandering aan de orde stellen tijdens de jaarlijkse Connect-conferentie Facebook op 28 oktober.

Een nieuwe bedrijfsnaam zou het sociale-medium Facebook moeten positioneren als een van de producten van het moederbedrijf, dat ook Instagram, WhatsApp, Oculus en meer onder zijn paraplu heeft. 

Reputatiebesmetting

Die merkstrategie is vergelijkbaar met die van Google dat in 2015 koos voor de naam Alphabet. Het wilde laten zien dat het meer dan een zoekmachine was, maar een concern dat ook bedrijven herbergt die zelfrijdende auto's en gezondheidstechnologie maken. 

De naamswijziging zou daarnaast ook de ‘besmetting’ van de reputatieproblemen bij Facebook moeten voorkomen. Afgelopen week vertelde klokkenluider France Haugen het Amerikaanse Congres dat het bedrijf winst maken heilig heeft verklaard, ook als dat ten koste gaat van het welzijn van zijn gebruikers en democratieën destabiliseert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in