Overslaan en naar de inhoud gaan

VGZ lanceert campagne in lijn met aangescherpte purpose

Het merk zegt zichzelf opnieuw te hebben uitgevonden en wil sámen werken aan een gezonder Nederland met toekomstbestendige zorg voor allen.
VGZ lanceert campagne in lijn met aangescherpte purpose
VGZ lanceert campagne in lijn met aangescherpte purpose
© Dear
VGZ lanceert campagne in lijn met aangescherpte purpose
VGZ lanceert campagne in lijn met aangescherpte purpose
© Dear

Coöperatie VGZ start een nieuwe campagne die de aangescherpte purpose van het merk tot leven moet brengen: ‘Samen werken aan een gezonder Nederland met toekomstbestendige zorg voor iedereen.’ De campagne is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Dear.

related partner content for mobile comes here

De coöperatie, die 280 jaar geleden opgericht is, stelt dat het de purpose waar wil maken door sámen te werken. In de campagne toont het merk daarom dat VGZ met artsen, zorgverleners, patiëntenorganisaties, de politiek, werkgevers, mantelzorgers én de eigen leden voorop loopt om die ‘toekomstbestendige zorg elke dag een stukje dichterbij te brengen’. 

Purpose en pay off

Chief member officer bij Coöperatie VGZ Frank Elion vertelt dat de campagne laat zien dat de organisatie zichzelf opnieuw heeft uitgevonden: ‘We zijn de ‘coöperatie voor gezondheid en zorg’ geworden. ‘Onze purpose staat daarbij centraal. We willen, met onze partners en leden, daarin voorop lopen, de aanjager zijn. Vandaar ook onze nieuwe pay-off: ‘Voorop in gezondheid en zorg. Voor iedereen’. 

Volgens Elion geeft de campagne de pay off verdere betekenis aan de hand van de merkwaarden: ‘Menselijk, vooruitstrevend, optimistisch en verantwoordelijk’.

De commercial

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Samen voorop in gezondheid en zorg | VGZ commercial 2021

Maatschappelijke rol

VGZ, dat handelt zonder winstoogmerk, legt uit dat er in de campagne concrete klantvoordelen worden gekoppeld aan de maatschappelijke rol van de coöperatie. ‘Een combinatie van zogenoemde ‘we-benefits’ (voor een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen- en ‘me-benefits’ (wat VGZ concreet voor de verzekerde doet).

Gedacht moet dan worden aan initiatieven zoals het mogelijk maken dat artsen meer tijd aan hun patiënt kunnen besteden. Of bijvoorbeeld digitale oplossingen waardoor mensen thuis sneller kunnen herstellen terwijl ze in goed contact blijven met de arts. 

Oproep en campagne-uitrol

Uiteindelijk roept VGZ iedereen op om mee te doen: ‘Want door je bij VGZ te verzekeren, help je direct mee om de goede zorg voor alle Nederlanders te behouden.'

De campagne wordt uitgerold op tv, radio, online en ondersteund door native en display advertenties, branded content en online radio.

Lees ook: UMC Utrecht lanceert wervingscampagne gericht op 'vernieuwing'

Credits:

Verantwoordelijk bij Coöperatie VGZ: Frank Elion, Baukje ter Huurne, Bas Bakker, Tessa Kreunen Bureau: Dear Amsterdam

Strategie: Willem Nas

Creatie: Marq Strooy, Robin Zuiderveld

Client lead: Natasja van de Salentein

Productie: Saskia Kalter-de Lint, Lieke van Wijck Regie: Roel Boorsma

Producer: Rogier Sol

Geluid: MOST_audio post

Edit & Post: The Compound

Mediabureau: Mediacom

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in