Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo lanceert nieuw foodmerk met de naam Jumbo's

Jumbo zet betaalbaar kwaliteitsmerk in de markt. Hoewel het alleen in de Jumbo-supermarkten wordt verkocht is het expliciet 'géén…
jumbo's
jumbo's

Jumbo Supermarkten lanceert zondag een nieuw, eigen foodmerk onder de naam Jumbo’s. Het nieuwe merk, waaraan volgens Jumbo een ‘jarenlange ontwikkeling’ vooraf ging,  bestaat uit een assortiment aan ‘kwaliteitsproducten en staat voor lekker, topkwaliteit én betaalbaarheid’.

related partner content for mobile comes here

De eerste Jumbo’s-producten in het schap zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads. Ook worden er groentespreads geïntroduceerd. Deze nieuwe productcategorie helpt het eten van extra groente ‘leuker, lekkerder en makkelijker te maken’.

Het Jumbo’s-assortiment wordt na de introductie steeds verder uitgebreid en is exclusief verkrijgbaar in alle 725 Jumbo winkels in Nederland en België.

Géén huismerk

Toch is Jumbo’s géén huismerk, ‘maar een compleet nieuw merk’, benadrukt ceo Ton van Veen van de supermarktketen. ‘Het onderscheidt zich positief van A-merken en dat tegen een scherpe prijs.’

Het nieuwe foodmerk wordt gelanceerd met een 360-graden campagne. Samen met ‘huisbureau’ Hotel L’Amour en animator Stefan Kunz zijn verschillende video’s ontwikkeld waarin alle Jumbo’s producten per productcategorie elk in een eigen wereld worden gepresenteerd. De video’s worden ondersteund met outdoor, print, social en met digitale uitingen.

In de winkels zelf pakt Jumbo uit met proefstandjes, probeerkortingen en een feestelijke aankleding. Hoewel Jumbo’s exclusief verkrijgbaar is bij Jumbo wijkt de campagne ’in alles af van de campagnes die je van Jumbo kent’, zegt Jorieke de Vries, marketingdirecteur Jumbo Supermarkten.

Koffie
Fruitspread

Handtekening

Jumbo’s is grotendeels samen ontwikkeld met de chefs van het Jumbo Foodcollege, het ontwikkel- en expertisecentrum van Jumbo en La Place. Alleen producten die met het cijfer 8+ of hoger zijn beoordeeld en dus 'als écht lekker worden gekwalificeerd' mogen het predicaat Jumbo’s dragen.

Het design van de Jumbo’s is ‘vrolijk, niet te serieus, en een tikkeltje eigenwijs’. Elke categorie heeft zijn eigen ‘wereld’ en daarmee een eigen vormgeving gekregen. Op veel verpakkingen is bovendien de handtekening van de Jumbo-familie te zien, met een persoonlijk berichtje waarom het zo lekker is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Freed Schmitter

'Wij van Jumbo noemen ze 'Jumbo's' maar noem ze niet een huismerk van Jumbo... - Dat heeft Dirk van den Broek beter gespeeld. Hun huismerk heet gewoon: '1 de Beste'.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in