Overslaan en naar de inhoud gaan

Ministerie Onderwijs wil met brede communicatieaanpak imago leerkrachten verbeteren

Beeldvorming van onderwijs heeft last van enkele hardnekkige misverstanden die in campagnes en nieuw online platform worden ontkracht.
Leerkracht in een basisschool
Leerkracht schrijft op een digibord in een basisschool
© ANP-Freek van den Bergh
Leerkracht in een basisschool
Leerkracht schrijft op een digibord in een basisschool
© ANP-Freek van den Bergh

Het ministerie van Onderwijs gaat in een integrale communicatieaanpak werken aan een ‘opfrisbeurt’ van het imago van het onderwijs, een samenwerking tussen het ministerie zelf, DPC (Dienst Publiek en Communicatie), de betrokken onderwijsregio's en Monks, het bureau dat de campagne hiervoor voor zijn rekening neemt. De eerste campagnes zullen vanaf begin volgend jaar te zien zijn.

related partner content for mobile comes here

Het doel van de acties is om zowel studiekiezers als zij-instromers te laten zien hoe mooi en betekenisvol het werken in het onderwijs kan zijn, zodat meer mensen voor een carrière in deze sector kiezen.

De aanpak begint met een overkoepelende gedrags- en communicatiestrategie, gevolgd door een nieuw online platform waarmee het makkelijker voor wordt voor ze om de weg naar het onderwijs te vinden. Dit alles leidt tot crossmediale campagnes om het imago van ‘werken in het onderwijs’ per doelgroep te verbeteren.

Bij de les houden

Robert van der Lans, executive creative director Monks, noemt het ‘fantastisch’ dat zijn bureau deel uitmaakt van de coalitie om de beeldvorming van werkenden in het onderwijs een betere afspiegeling te laten zijn van de realiteit.

Van der Lans: ‘Natuurlijk is het hard werken om een klas met meer dan 25 kinderen letterlijk en figuurlijk bij de les te houden, maar het is ook prachtig en belangrijk werk. Als leerkracht sta je iedere dag aan de basis van de groei van kinderen.’

Derde publiekscampagne

Voor Monks is ‘Werken in het onderwijs’ de derde publiekscampagne die het voor de Rijksoverheid gaat uitvoeren als onderdeel van het rooster van vijf bureaus. Eerder werd het geselecteerd voor Douane (ministerie van Financiën) en Online kinderrechten (Ministerie van BZK).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in