Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktplaats gaat online aan de haal met typisch gedrag van gebruikers

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
best social
best social

Als je spullen die je zelf niet meer gebruikt een tweede leven wil geven, is Marktplaats een goede uitkomst. Maar ook als je zin hebt in een beetje spanning en sensatie, ben je bij het online verkoopplatform aan het juiste adres. Je vindt er immers zoveel kopers, verkopers en producten dat het er nooit saai is. Het ene moment staat een potentiële koper al voor je deur voordat je het bod überhaupt hebt kunnen bekijken en de dag erna verlies je jezelf helemaal in de dubieuze productfoto's die mensen hebben geüpload. Marktplaats is op de hoogte van dit soort gedrag van kopers en verkopers en bewijst dat in video's op social media.

related partner content for mobile comes here

Marktplaats houdt een aantal verkopers een spiegel voor.

De struggle is real.

struggle

Al snel blijkt dat Marktplaats de tactieken van z'n gebruikers al heeft overgenomen.

tientje

Sommige kopers laten er geen gras over groeien.

Marktplaats steekt ook dit soort acties van kopers niet onder stoelen of banken.

Zo'n tweedehands aankoop kan multifunctioneel zijn.

bankje

Je bent een doorgewinterde Marktplaats-koper of je bent het niet.

 

achterdeur

Tja, het blijven Nederlanders.

 

geen auto

Na een klein middagje scrollen staat je hele huis vol met spullen.

Zo zie je maar.

diepvries

In samenwerking met Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marloes Gort.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in