Overslaan en naar de inhoud gaan

In aangrijpende campagne over verzorgingsarmoede vertellen mensen over hun schaamte en verlies aan eigenwaarde

Kruidvat start vandaag, op Wereldarmoededag, een campagne in samenwerking met Stichting Armoedefonds.
kruidvatcampagne
kruidvatcampagne

Je tanden poetsen met tandpasta, haren wassen met een shampoo of even je kleren in de machine gooien met een lekker ruikend wasmiddel. Wat voor de meesten normaal is, blijkt voor sommigen een onbetaalbare luxe.

related partner content for mobile comes here

In de campagne Pure Luxe van Kruidvat komen mensen aan het woord die hier onder te lijden hebben. Ze vertellen over de schaamte, hun verlies aan eigenwaarde, omdat ze zich niet zo kunnen verzorgen als ze willen.

Voor de campagne over deze verzorgingsarmoede zocht Kruidvat samenwerking met Stichting Armoedefonds om meer bekendheid aan de problematiek te geven, want dat blijkt hard nodig.

1 op de 7 Nederlanders leeft in verzorgingsarmoede, blijkt uit onderzoek van Ipsos I&O. Daarvan is sprake  als iemand in de afgelopen twaalf maanden geen dagelijkse verzorgingsproducten, zoals tandpasta, wasmiddel of deodorant kon kopen vanwege een tekort aan financiële middelen.

Moedig

De fysieke en psychologische gevolgen zijn groot. Door persoonlijke verhalen te delen, wil Kruidvat de zichtbaarheid van dit maatschappelijke probleem vergroten. De campagne is ontwikkeld door DDB Amsterdam, in samenwerking met Wefilm Creative Agency

‘Dat deze mensen het aandurven om hun verhaal te vertellen vinden we heel moedig’, zegt Brenda Smith, marketingdirector van AS Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onderdeel van is. ‘Dankzij hun inzet kunnen we meer bewustwording creëren voor de strijd tegen verzorgingsarmoede.’ 

Wereldarmoededag

De campagne trapt op Wereldarmoededag af met de 90’ film op tv, aangevuld met pr, online video, display, bisocoop en social advertenties en branded content. De campagne loopt ook in België.

Naast de campagne ‘Pure Luxe’ organiseert Kruidvat wederom de ‘Samen in Actieweken’. Van 21 oktober tot en met 3 november 2024 kan iedereen een steentje bijdragen in de strijd tegen verzorgingsarmoede. Klanten ontvangen bij aankoop van een deelnemend product één product gratis en Kruidvat doneert, samen met haar partners*, hetzelfde product aan gezinnen in armoede: een 1+1+1 actie. Daarnaast ontvangen duizenden mensen via het Armoedefonds een Kruidvat Health & Beautykaart ter waarde van 25 euro. Hiermee kunnen ze persoonlijke verzorgingsproducten kopen in een Kruidvat winkel. Ook kunnen klanten vanuit de Kruidvat Club hun spaarpunten doneren aan het Armoedefonds.

Credits:

Adverteerder: Kruidvat

Strategie en concept: DDB Amsterdam

Uitwerking: DDB Amsterdam

Productie: Wefilm

Regisseur: Joey de Leeuw

Offline edit: Sam Groesbeek

Online / grading: de Grot

Geluid: Public Audio

Muziek: MassiveMusic

Media direction: Wefilm Media

Media: EssenceMediacom

PR: ACE | Glasnost

 *De partners die samenwerken met Kruidvat tijdens de Samen in Actie weken zijn Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, PK Benelux, Royal Sanders en Henkel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in