Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktplaats komt met vervolg op campagne rond tweedehands speelgoed

'Veel ouders voelen de druk om hun kinderen het nieuwste speelgoed cadeau te geven.'
marktplaats
Kinderen vechten elkaar de tent uit, in de door Happiness Amsterdam ontwikkelde campagne.
marktplaats
Kinderen vechten elkaar de tent uit, in de door Happiness Amsterdam ontwikkelde campagne.

Nu de feestdagen langzaamaan voor de deur staan lanceert Marktplaats een nieuwe campagne die draait om 'de jaarlijkse zoektocht naar het perfecte cadeau voor de kinderen'. Net als in de (met een Effie bekroonde) campagne uit 2022 wil Marktplaats ouders motiveren om hun kinderen vaker tweedehands speelgoed in plaats van nieuw speelgoed cadeau te geven. De campagne is wederom bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Happiness Amsterdam. 

related partner content for mobile comes here

De boodschap luidt: niets zo mooi als speelgoed van een ander, dus geef speelgoed dat van een ander is geweest. De campagne wordt uitgerold via televisie, online video, social media en outdoor. 

Kinderen willen ander speelgoed

De campagne draait om het inzicht dat veel ouders zullen herkennen: zodra kinderen speelgoed van een ander kind zien, laten ze hun eigen speelgoed links liggen. Het speelgoed van een ander kind, bijvoorbeeld in de speeltuin of bij de opvang, is immers véél interessanter. Marktplaats -platform voor tweedehands spullen, waaronder speelgoed- heeft naar eigen zeggen precies in huis wat de veeleisende kleintjes willen hebben. 

In de tv-commercial kijken we naar spelende kinderen die hun pijlen maar op één ding gericht hebben: het speelgoed van een ander kind. Maar daar weten de ouders in kwestie -met enige hulp van Marktplaats- een stokje voor te steken. 

Logische keuze

Marktplaats: 'Veel mensen twijfelen nog steeds of tweedehands speelgoed wel goed genoeg is om cadeau te geven en we begrijpen dat ouders de druk voelen om steeds het nieuwste en duurste speelgoed te kopen. Maar iedere ouder weet ook: het speelgoed van een ander heeft altijd een grote aantrekkingskracht op kinderen. Met de campagne laten we zien dat tweedehands speelgoed een hele logische keuze is voor de feestdagen. Zo zorgen we ook nog eens voor een beter milieu, zonder in te leveren op speelplezier.'

Credits:
Marktplaats: Marie Lootvoet, Grietje Suijkerbuijk, Anna Bressers, Harshita Sharma & Eveline Eberhardt
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productie: Polak Film
Regie: Juliette Stevens
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
PR: TEAM Lewis

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in