Hoe Carsten Meijer Vice terugbracht met zijn Glass Creative Studio
Hoe Carsten Meijer met zijn Glass Creative Studio de Europese licentie van Vice in handen kreeg en merken met zijn Swell Methodology beter wil laten aansluiten op de jongerencultuur.
Carsten Meijer begon in januari zijn eigen bureau Glass Creative Studio waarmee hij merken wil helpen zichzelf beter te positioneren in de jongerencultuur. Binnen die strategie past ook Vice, waarvoor hij zelf lang werkte en eerder dit jaar de Europese licentie wist te bemachtigen. Het mediaplatform dat vorig jaar failliet ging maar onder nieuwe eigenaren doorstartte, kan daarmee rekenen op nieuwe content in Europa. ‘Mijn doel is om de social kanalen van Vice nieuw leven in te blazen met een mix van Engelstalige en lokale content’, zegt Meijer.
Daarnaast bouwt hij aan een netwerk van (niche) communities, waaronder runclubs, digitale radiostations, chefs en wetenschappers. Voor zijn plannen ontwikkelde hij samen met Kantar Londen de Swell Methodology, waarover zo meer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid