Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Carsten Meijer Vice terugbracht met zijn Glass Creative Studio

Carsten Meijer bemachtigde de Europese licentie van Vice en wil merken met zijn Swell Methodology meer aansluiten op de jongerencultuur.
Carsten Meijer
Carsten Meijer

Hoe Carsten Meijer met zijn Glass Creative Studio de Europese licentie van Vice in handen kreeg en merken met zijn Swell Methodology beter wil laten aansluiten op de jongerencultuur.

Carsten Meijer begon in januari zijn eigen bureau Glass Creative Studio waarmee hij merken wil helpen zichzelf beter te positioneren in de jongerencultuur. Binnen die strategie past ook Vice, waarvoor hij zelf lang werkte en eerder dit jaar de Europese licentie wist te bemachtigen. Het mediaplatform dat vorig jaar failliet ging maar onder nieuwe eigenaren doorstartte, kan daarmee rekenen op nieuwe content in Europa. ‘Mijn doel is om de social kanalen van Vice nieuw leven in te blazen met een mix van Engelstalige en lokale content’, zegt Meijer.

Daarnaast bouwt hij aan een netwerk van (niche) communities, waaronder runclubs, digitale radiostations, chefs en wetenschappers. Voor zijn plannen ontwikkelde hij samen met Kantar Londen de Swell Methodology, waarover zo meer.


Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in