Overslaan en naar de inhoud gaan

Feestdagencampagne van Marktplaats moet Nederlanders inspireren tweedehands speelgoed te kiezen

Met de centrale boodschap ‘Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld’, zet het platform zijn de circulaire gedachte kracht bij.
Feestdagencampagne van Marktplaats moet Nederlanders inspireren voor tweedehands speelgoed te kiezen
Feestdagencampagne van Marktplaats moet Nederlanders inspireren voor tweedehands speelgoed te kiezen
Feestdagencampagne van Marktplaats moet Nederlanders inspireren voor tweedehands speelgoed te kiezen
Feestdagencampagne van Marktplaats moet Nederlanders inspireren voor tweedehands speelgoed te kiezen

In aanloop naar Sinterklaas en Kertsmis presenteert Markplaats een nieuwe feestdagencampagne. Het handelsplatform wil Nederland de ogen openen voor de waarde van tweedehands speelgoed, want: ‘Door speelgoed een tweede, derde of vierde leven te geven, dragen Marktplaats-gebruikers samen bij aan een wereld waarin meer gedeeld en minder verspild wordt’. 

related partner content for mobile comes here

De campagne, ontwikkeld door Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam, draagt de titel ‘Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld’.

Merkpositionering

Het platform legt uit dat de campagne onderdeel is van de dit jaar gelanceerde merkpositionering:‘Elke deal een groot verschil’. Volgens het handelsplatform is de feestdagen-periode hét moment om in te spelen op de groeiende bewustwording en toenemende wens van consumenten om meer verantwoord en duurzamer te kiezen.

De Marktplaats-commercial

Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld - Marktplaats

Verschil maken

Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats, vertelt dat de campagne moet laten zien dat veel tweedehands speelgoed voor anderen nog heel waardevol kan zijn.

'We willen mensen laten inzien dat ze al met kleine stappen een verschil kunnen maken voor de mensen en de wereld om ons heen, zonder in te leveren op speelplezier of kwaliteit. Daar past kopen en verkopen op Marktplaats als geen ander bij.’

Campagne-uitrol

De geïntegreerde storytelling campagne gaat gepaard met een zogenoemde multi-channel-activatie op tv, video, social, owned media, PR en CRM. 

Lees ook: G-Star: ‘We vinden het wel lekker als het een beetje schuurt…’

Credits:

Marktplaats:                         Grietje Suijkerbuijk, Caroline Hagoort, Marie Lootvoet, Gregory Kukolj

Creatief Bureau:                   Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam

(The Good)

Creatie:                                  Niek Eijsbouts, Katrien Bottez, Geoffrey Hantson

Strategie:                               Daan de Raaf, Frans Cuypers

Brand Producer:                   Bo Polak

Productiemaatschappij:      Cake Film & Photography

Regie:                                    Henk Loorbach

Producer:                              Anne van Kuijk

DOP:                                      Tim Kerbosch

Production Design:              Klaas Wijnberg

Edit:                                       Amber Hooijmans

Sound:                                  Sauvage Sound

Muziek:                                 Jorrit Kleijnen

Postproductie:                     De Grot

Colourgrading:                     Erik van den Heuvel

Fotografie:                            Iris Duvekot

Media:                                   Mediacom

Digital media:                       Maxlead

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in