Overslaan en naar de inhoud gaan

In de kerstcommercial van Coca-Cola brengt een kartonnen schoorsteen mensen samen

Het is de eerste kerstcampagne vanuit de nieuwe Real Magic-merkfilosofie.
Samen bouwen aan de schoorsteen voor kerst
Samen bouwen aan de schoorsteen voor kerst
Samen bouwen aan de schoorsteen voor kerst
Samen bouwen aan de schoorsteen voor kerst

Een jongetje verhuist met zijn moeder tijdens kerst naar een nieuw appartement. Als hij ziet dat er geen schoorsteen, is en dus ook geen Kerstman en geen kerstcadeaus, besluit hij er zelf een te maken. Al snel werken alle buren mee, de schoorsteen is precies op tijd af voor de cadeaus. De commercial eindigt aan tafel met een feestelijke maaltijd, iedereen is blij.

related partner content for mobile comes here

Het is de eerste kerstcampagne vanuit de nieuwe Real Magic-merkfilosofie, laat Coca-Cola weten, hoewel hij ook prima onder de paraplu van de oude merkbelofte ‘Happiness Factory’ had kunnen vallen.

Lees ook: Wereldwijde lancering campagne Coca-Cola: 'We zijn maar een Coca-Cola van elkaar verwijderd'

 

Met de commercial wil Coca-Cola een ‘eenvoudige en feestelijke boodschap van eenheid, inclusie en positiviteit’ uitdragen, om ons eraan te herinneren dat ‘de echte magie van kerst te vinden is in de momenten die we met anderen delen’.

De kerstcommercial is geregisseerd door Sam Brown van Rogue Films en geproduceerd door DentsuMB UK. Volgens Simon Lloyd, chief creative officer bij dit bureau, bracht de pandemie ‘mensen samen als nooit tevoren’.

Hoewel daar natuurlijk best wat op is af te dingen, heeft hij volkomen gelijk met de uitspraak dat dit bescheiden kerstverhaal zich ‘richt op wat belangrijk is: de connectie en de vrijgevigheid die ons verbindt in een altijd veranderende wereld’.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in