Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediaplus/Mediaxplain komt met Green GRP voor klimaatneutrale mediacampagnes

De tool voor wordt beschikbaar voor de hele markt.
Green GRP
Green GRP

Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner introduceren de Green GRP, een tool die de CO2-voetafdruk van een mediacampagne berekent en compenseert. Daarmee biedt het mediabureau adverteerders de mogelijkheid advertentiecampagnes te vergroenen.

Volgens Mediaplus/Mediaxplain ligt hier een enorm potentieel, aangezien de uitstoot veroorzaakt door de 4,5 miljard euro netto mediabestedingen aanzienlijk is. De tool wordt op greengrp.nl gratis aangeboden en is toegankelijk voor de hele markt.

related partner content for mobile comes here

De tool werkt zo dat bij het plannen van een campagne Mediaplus/Mediaxplain adverteerders de mogelijkheid wordt geboden om de CO2-uitstoot die voortkomt uit de campagne te berekenen en compenseren via gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten.

Uit onderzoek -  Bron: DPG Media, mei 2021. n=500 (18-80 jr) - is gebleken dat twee derde van de Nederlanders* zich zorgen maakt over het klimaat en 72 procent vindt het belangrijk om opwarming van de aarde te voorkomen. Deze zorgen uiten zich ook in het gedrag van de consument. Zo heeft de consument een positiever beeld van merken die zich richten op duurzaamheid. De helft kiest eerder voor een merk dat bewust omgaat met duurzaamheid.

'Met Green GRP kunnen adverteerders een bijdrage leveren aan de wereldwijde klimaatbescherming en ondersteunen zij geverifieerde klimaatbeschermingsprojecten', zegt Robert Viertelhauzen, managing director bij ClimatePartner. 'Ook bevorderen zij het bereiken van de Global Sustainable Development Goals (SDG's), bijvoorbeeld het bestrijden van armoede of het verbeteren van de leefomstandigheden in opkomende economieën en ontwikkelingslanden. In het bijzonder voor bedrijven waar klimaatbescherming in de basis al dicht bij hun hart ligt, is het initiatief van Mediaplus/Mediaxplain een logisch verlengstuk van hun verduurzamingstreven.'

Sander Bots, managing director bij Mediaplus/Mediaxplain: 'Als mediabureau willen we natuurlijk in de eerste plaats het meeste effect uit het mediabudget van onze adverteerders halen, maar vinden ook dat elke branche zijn bijdrage moet leveren aan misschien wel de grootste uitdaging van de huidige tijd, klimaatbescherming.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in