Overslaan en naar de inhoud gaan

John Lewis keert met kerstcommercial terug naar beproefd recept

Warenhuis komt een week te vroeg uit met de reclamevideo door toename zoekopdrachten naar kerstspullen op website.
Beeld uit John Lewis-commercial 2021
Beeld uit John Lewis-commercial 2021
Beeld uit John Lewis-commercial 2021
Beeld uit John Lewis-commercial 2021

Een week eerder dan gepland verzorgt John Lewis de jaarlijkse, officieuze aftrap van het feestdagenseizoen voor de Britten met het uitbrengen van zijn kerstcommercial. 

related partner content for mobile comes here

Het warenhuisketen wilde niet langer wachten omdat het op z’n websites een stijging zag van het aantal zoekopdrachten naar kerstproducten. De Britten zijn er vroeg bij dit jaar, bang zijn dat hun kerstaankopen door bevoorradingsproblemen niet beschikbaar zijn.

Beproefde formule

Na de commercial vorig jaar, een montage van animaties over vriendelijkheid en liefdadigheid, keert John Lewis dit jaar terug naar de beproefde formule van de ontmoeting met een onbekend schattig personage, zoals twee jaar terug met de aandoenlijke draak Edgar, hoewel de warmte dit keer niet direct van de buitenaardse bezoeker afstraalt.

Toch wordt het een hartverwarmend verhaal. De storyline in het kort: Een jongetje ziet uit de bus een kleurige flits en vindt een buitenaards meisje en haar ruimteschip. De twee bouwen een vriendschap op die vooral via elektrische verlichting verloopt. Uiteindelijk kom er ook het onvermijdelijke afscheid: We'll always be together, however far it seems'. 

De muziek is een bewerking van het Philip Oakly-Giorgio Moroder-nummer ‘Together In Electric Dreams’, bekend gemaakt door de Human League, midden jaren tachtig. De uitvoering is van de 20-jarige zangeres Lola Young.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in