Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe wervingscampagne van Rabobank moet geld op het goede pad houden

De coöperatieve bank wil de zoektocht naar onderzoekers, analisten en data experts in het vakgebied Know Your Customer kracht bijzetten.
Nieuwe wervingscampagne van Rabobank moet geld op het goede pad houden 
Nieuwe wervingscampagne van Rabobank moet geld op het goede pad houden 
© Kaliber Interactive
Nieuwe wervingscampagne van Rabobank moet geld op het goede pad houden 
Nieuwe wervingscampagne van Rabobank moet geld op het goede pad houden 
© Kaliber Interactive

Rabobank claimt haar poortwachtersrol heel serieus te nemen en streeft ernaar zaken als witwassen, fraude en het financieren van terrorisme te voorkomen. Met de campagne ‘Hou geld op het goede pad’ wil de bank de zoektocht naar onderzoekers, analisten, procesverbeteraars en data experts in het vakgebied Know Your Customer (KYC) extra kracht bijzetten. Zij zouden de experts zijn die de bank kunnen helpen bij het vervullen van die poortwachtersrol.

related partner content for mobile comes here

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Kaliber Interactive.

Bijdragen aan een betere wereld

De campagne toont dat geld levens kan verbeteren en dromen kan verwezenlijken. Dat kan volgens de coöperatieve bank zolang dat geld in de juiste handen is en blijft. Rabobank legt daarbij uit dat miljoenen geldstromen elk moment van de dag de wereld over gaan waarbij dit soms heel zichtbaar is en soms minder.

Kim Opmeer, projectleider employer branding bij Rabobank, stelt dan ook dat de campagne vervolgens laat zien dat je als KYC-expert bijdraagt aan die betere wereld. Door klanten beter te leren kennen, zorgen zij ervoor dat waar het geld ook gaat, het een zuivere reis aflegt.’

Medewerkers meenemen in details

In videoportretten en verdiepende artikelen wil Rabobank medewerkers meenemen in de details van hun werk. 

Strategy director Sytse Kooistra van Kaliber, vertelt dat de campagne de positieve kant van het KYC-vakgebied wil belichten. ‘Want dat is een belangrijke drijfveer van het team en heeft aantrekkingskracht naar talent toe. Daarnaast past het goed bij de missie van de coöperatieve Rabobank.’

De campagne-video

Rabobank KYC-Campagne: ‘Hou geld op het goede pad’

Campagne-uitrol

De campagne wordt uitgerold op LinkedIn, Instagram en Youtube. Daarnaast is er een wervingssite waar alles samenkomt.

Credits: 

Rabobank: Kim Opmeer, Tessa van Berckelaer, Ilse Vos, Geert Roggen

Strategie & Concept: Kaliber Interactive

Media: PHD Media & Reprise

Videoproductie: Frits Jan Smit, Bas Mooij

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in