Overslaan en naar de inhoud gaan

Online bezorgwarenhuis Peddler na Amsterdam gestart in Den Haag en Utrecht

Met de merkboodschap en campagne Je Haalt Het Met Peddler wil de duurzame startup producten van lokale ondernemers binnen één dag…
Online bezorgwarenhuis Peddler gestart in Amsterdam, Den Haag en Utrecht
Online bezorgwarenhuis Peddler gestart in Amsterdam, Den Haag en Utrecht
© Lijm Amsterdam
Online bezorgwarenhuis Peddler gestart in Amsterdam, Den Haag en Utrecht
Online bezorgwarenhuis Peddler gestart in Amsterdam, Den Haag en Utrecht
© Lijm Amsterdam

Online bezorgwarenhuis Peddler, dat aangeeft een succesvol jaar gehad te hebben in Amsterdam, trapt nu ook af Utrecht en Den Haag. Samen met bureau Lijm ontwikkelde de duurzame startup een campagne om de lancering op te luisteren. 

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe bestelplatform streeft er met de merkboodschap, ‘Je haalt het met Peddler’, na producten van lokale ondernemers binnen een dag te bezorgen. 

Onderscheidend van andere bezorgdiensten

Peddler zegt zich te onderscheiden van overige bezorgdiensten, omdat het geen eigen warenhuizen heeft en enkel met het assortiment van de lokale winkels werkt. Het Peddler-platform legt uit dat het de voorraad van alle winkels bundelt tot één aanbod terwijl het de consument van realtime bezorginformatie voorziet.

‘Dit houdt het dichtbij en geeft de consument een alternatief voor de afstandelijke grote spelers en iets voor de bekende lokale winkels te doen.’ 

Er zouden momenteel ruim 400 winkels op het platform aangesloten zijn met een online catalogus van meer dan 200.000 producten. 

Bureaukeuze

Oprichter en mede-eigenaar James Klymowsky, ex CTO Publicis vertelt dat het online warenhuis op zoek was naar een middelgroot ambitieus bureau dat samen met hen op wilde trekken.

‘Na een oriëntatieperiode leek Lijm de beste match. Dit hebben ze met het concept en creatie helemaal waargemaakt. ‘Je haalt het met Peddler’ sluit perfect aan op onze doelgroep en de toegevoegde waarde die we bieden.’

Concept en doelgroep

Volgens Lijm spelen de merkboodschap en de campagne in op de drukke stedeling die bij voorkeur lokaal shopt, maar niet altijd in staat is de winkel te bezoeken. Peddler stelt daarvoor de oplossing te bieden en anderzijds dezelfde dag nog de lokale producten in huis te halen.

Lorenz de Valk, strategy director Lijm Amsterdam, noemt Peddler een slim en relevant concept dat enerzijds de kwetsbare retail helpt en voor de veeleisende maar toch bewuste consument een belangrijk brug slaat.’

Online bezorgwarenhuis Peddler gestart in Amsterdam, Den Haag en Utrecht
Online bezorgwarenhuis Peddler gestart in Amsterdam, Den Haag en Utrecht Lijm Amsterdam

Campagne-uitrol met 'lokale bekende koppen'

De campagne wordt uitgerold op buitenreclame, op social en display en kent per stad een lokale uitwerking. Peddler wil de aandacht pakken door gebruik te maken van ‘bekende lokale koppen die producten van winkels om de hoek presenteren’.

In Amsterdam zijn het Stefano Keizers en Cathelijne Blok die winkels als Het Faire Oosten, Doe Het Zelf Bruijnesteijn en It’s a Present promoten.

Lees ook: Na Gorillas, Flink en Getir ook flitsbezorger Zapp gelanceerd in Nederland

 

Credits: 

Opdrachtgever: Peddler 

Bureau: Lijm Amsterdam

Media: Zoekhelden

PR: Blyde

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in