Overslaan en naar de inhoud gaan

Hartstichting wint gouden Europese Effie met 6-minutenzone-campagne, zilver voor Škoda

Awards dinsdag uitgereikt in Brussel. Beide winnende Nederlandse campagnes wonnen al een nationale Effie.
De winnaars van de gouden Europese Effie van de Hartstichting-campagne.
De winnaars van de gouden Europese Effie van de Hartstichting-campagne.
De winnaars van de gouden Europese Effie van de Hartstichting-campagne.
De winnaars van de gouden Europese Effie van de Hartstichting-campagne.

De Hartstichting heeft een Gouden Europese Effie Award in de wacht gesleept met de 6-minutenzone campagne in de categorie Best of Europe/Positive Change.

related partner content for mobile comes here

Ook de Zaterdag-campagne van Škoda viel in de prijzen. Deze won een zilveren Effie in de categorie Automotive.

Beide campagnes waren eerder dit jaar in Nederland al beloond met een gouden Effie Award.

'Verbluffende resultaten' Hartstichting

De campagne van de Hartstichting is gemaakt in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double, mediabureau Initiative en Bijl PR. Uitgangspunt is dat er in Nederland een zogenoemde 6-minutenzone moet zijn, zodat mensen met hartfalen binnen die eerste cruciale minuten geholpen kunnen worden.

De campagne varieerde door de jaren heen van de spreiding van vrijwilligers tot het koppelen van de problematiek aan sport- en gezondheid. Ook werd er een variatie aan middelen ingezet: van persberichten tot evenementen tot online en sociale activering.

Het juryrapport roemde de balans tussen storytelling en gestructureerde details, en spreekt van verbluffende resultaten zoals een stijging van de overlevingskans van 8% naar 25%.

Zilveren zaterdag Škoda

Zilver was er voor Škoda Nederland en de bureaus Selmore Creative Agency en MediaCom Nederland.  In de langlopende campagne is het leidende idee ‘De Zaterdag’, dat op verschillende manieren wordt uitgewerkt.

Het heeft geleid tot substantiële groei in familiarity, merkoverweging en marktaandeel. Dat is opvallend gezien de competitieve aard van de markt met fors hogere budgetten van concurrerende merken.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in