Hartstichting wint gouden Europese Effie met 6-minutenzone-campagne, zilver voor Škoda
De Hartstichting heeft een Gouden Europese Effie Award in de wacht gesleept met de 6-minutenzone campagne in de categorie Best of Europe/Positive Change.
Ook de Zaterdag-campagne van Škoda viel in de prijzen. Deze won een zilveren Effie in de categorie Automotive.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBeide campagnes waren eerder dit jaar in Nederland al beloond met een gouden Effie Award.
'Verbluffende resultaten' Hartstichting
De campagne van de Hartstichting is gemaakt in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double, mediabureau Initiative en Bijl PR. Uitgangspunt is dat er in Nederland een zogenoemde 6-minutenzone moet zijn, zodat mensen met hartfalen binnen die eerste cruciale minuten geholpen kunnen worden.
De campagne varieerde door de jaren heen van de spreiding van vrijwilligers tot het koppelen van de problematiek aan sport- en gezondheid. Ook werd er een variatie aan middelen ingezet: van persberichten tot evenementen tot online en sociale activering.
Het juryrapport roemde de balans tussen storytelling en gestructureerde details, en spreekt van verbluffende resultaten zoals een stijging van de overlevingskans van 8% naar 25%.
Zilveren zaterdag Škoda
Zilver was er voor Škoda Nederland en de bureaus Selmore Creative Agency en MediaCom Nederland. In de langlopende campagne is het leidende idee ‘De Zaterdag’, dat op verschillende manieren wordt uitgewerkt.
Het heeft geleid tot substantiële groei in familiarity, merkoverweging en marktaandeel. Dat is opvallend gezien de competitieve aard van de markt met fors hogere budgetten van concurrerende merken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid