Overslaan en naar de inhoud gaan

Dentsu verwacht dat adverteerders volgend jaar 4,6 procent meer uitgeven

Dentsu voorziet stijgende uitgaven aan digital advertising, retail media en connected tv.
Initiative
Initiative

Mediabureau Dentsu verwacht dat de wereldwijde advertentiemarkt volgend jaar aantrekt. Het bedrijf rekent op een groei van 4,6 procent ten opzichte van dit jaar. De groei komt - zo denkt Dentsu - vooral omdat adverteerders meer gaan uitgeven aan retail media, connected tv en digital advertising.

related partner content for mobile comes here

Verwachte groei blijft afnemen

Voor dit jaar verwacht Dentsu totaal 2,7 procent groei in de wereldwijde advertentiemarkt. Die schatting is het laagst van de vier grote mediabureaus, meldt vaktitel MediaPost. En hoewel Dentsu er dus op rekent dat 2024 meer groei gaat opleveren, blijft het bureau zijn verwachtingen naar beneden bijstellen. In januari dit jaar voorspelde het bedrijf nog een groei van 5,8 procent in 2024. Dat cijfer is in de kwartalen erop bijgesteld naar 5,1 procent, 4,8 procent, 4,7 procent en nu dus 4,6 procent. 

Het lichte pessimisme wijt Dentsu aan de vertragende wereldwijde economie, waarin meer adverteerders beter op de reclamebudgetten letten.

Piek in sportzomer

Vooruitblikkend op 2024 verwacht Dentsu dat het derde kwartaal de meeste groei in advertentie-uitgaven laat zien. In dat kwartaal staat een zogeheten sportzomer op de planning, met de Olympische Spelen, de Paralympics en EK voetbal. Het derde kwartaal noteert volgens de verwachtingen van het mediabureau een groei van 5,3 procent in advertentie-uitgaven, tegenover zo'n vier procent in de andere kwartalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in