Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi weg bij Indie, pitch in afrondende fase

Ook is de samenwerking met Blauw Gras en Wayne Parker Kent beëindigd.
aldi
Aldi-filiaal in Voorburg
aldi
Aldi-filiaal in Voorburg

Supermarktketen Aldi heeft de samenwerking met Indie Amsterdam beëindigd. Dat bevestigt Lode Schaeffer van Indie aan Adformatie. Het reclamebureau werkte sinds 2020 op vaste basis samen met de discounter. De pitch, waarin het bedrijf op zoek is naar een 'allround bureau', bevindt zich in de afrondende fase.

related partner content for mobile comes here

Schaeffer: 'Sinds het vertrek van marketingdirecteur Nienke van de Streek in juni is er bij Aldi voor een andere marketingkoers gekozen en daar passen wij als bureau minder goed in. We vinden het jammer van de mooie campagne die nog steeds loopt, maar zijn als even goede vrienden uit elkaar gegaan.' Indie heeft wel nog gepresenteerd in de eerste ronde van de pitch, maar heeft zich daarna teruggetrokken. Het is niet bekend welke bureaus naast Indie aan de pitch deelnemen.

Kostenbesparing

Het nieuws wordt ook door Aldi zelf bevestigd. Sietske van der Kleij, communicatiedirecteur: 'Als discounter is het onze prioriteit om de kosten zo laag mogelijk te houden, zodat we onze klanten de beste prijzen in de markt kunnen bieden. We zien het als onze plicht om bestaande processen en structuren regelmatig te evalueren en ter discussie te stellen. In die context zien we mogelijkheden voor kostenbesparingen en vereenvoudiging in onze huidige bureaustructuur.'

Aldi werkte naast themabureau Indie samen met Blauw Gras (social) en Wayne Parker Kent (content), maar is daar nu ook mee gestopt. 'We zijn nu op zoek naar één bureau dat ons bij alle marketingactiviteiten kan ondersteunen. Geen grote pitch, maar in beginsel een afgekaderde vraag voor 2024. We zijn inmiddels aanbeland in de finale fase', aldus Van der Kleij.

Indie bedacht en ontwikkelde onder meer het 'Natuurlijk wel'- en 'Net zo'-construct voor Aldi, dat zo'n 500 winkels in Nederland telt. De kerstcommercial, die volgende week traditiegetrouw op 6 december uitkomt, is het laatste wapenfeit van de hand van het Amsterdamse bureau voor Aldi.

Nienke van de Streek werkte zeven jaar bij Aldi, tegenwoordig is ze general manager bij Gall & Gall. Het is vooralsnog onduidelijk wie haar opvolger bij Aldi is. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Coen Olde Olthof

Benieuwd naar het achterliggende verhaal. Je hebt geen vervanger maar je doet wel direct een pitch. En je laat je communicatie directeur alle changes op marketing maken nog voordat je een vervanger hebt? Interesting. ?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in