Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung opent in Leidschendam zijn grootste experience store in de Benelux

De winkel is ontwikkeld door Cheil Benelux en laat bezoekers kennismaken met de gadgets en softwarediensten van Samsung.
Samsung store leidschendam
De Samsung-winkel
© Afbeelding: aangeleverd
Samsung store leidschendam
De Samsung-winkel
© Afbeelding: aangeleverd

Samsung opent zijn derde 'experience store' in Nederland. Deze winkel, gevestigd in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, is de grootste Samsung-winkel in de Benelux. Het techbedrijf toont er uiteenlopende producten en laat bezoekers ervaren hoe hardware en software samenwerken. Cheil Benelux ontwikkelde de winkel voor Samsung.

related partner content for mobile comes here

Grootste uitdaging

Wie door het winkelcentrum loopt, kan niet om de Samsung-winkel heen. Boven de ingang hangt namelijk een gigantisch led-scherm van bijna dertig vierkante meter, uiteraard uit de fabrieken van Samsung. In de winkel zelf kan de consument de nieuwste smartphones, tablets, laptops, smartwatches en andere gadgets uitproberen. Maar er staan ook andere producten, waaronder televisies, koelkasten en wasmachines. Allemaal slim dankzij de koppeling met Samsung SmartThings, een platform waarmee Samsung zich wil onderscheiden van de concurrentie. 

Samsung-producten kunnen dankzij de SmartThings-koppeling met elkaar samenwerken, met de intentie om het dagelijks leven van de gebruiker prettiger te maken. Maar lang niet alle (potentiële) Samsung-gebruikers kennen SmartThings. De grootste uitdaging voor de experience store is daarom bezoekers het SmartThings-ecosysteem laten ervaren, meldt verantwoordelijk bureau Cheil.

Interactieve ruimte

Om tot die ervaring te komen, heeft Cheil de experience store voorzien van een interactieve ruimte. In die ruimte 'maken mensen door middel van herkenbare situaties kennis met SmartThings', zo communiceert het bureau. De meest opmerkelijke is een demonstratie van een vrouw die op het beeldscherm in haar slimme koelkast ziet wie er aanbelt en met een tik op het scherm de voordeur opent. 

Richard Roest van Cheil Benelux legt uit: 'Het grote vraagstuk dat voor ons lag was: hoe gaan we fysiek duidelijk maken dat SmartThings jouw leven gemakkelijker maakt? In de immersive smart room lichten we dagelijkse situaties in en rondom het huis uit, en laten de functionaliteit van SmartThings zien. Deze interactieve installatie is een doorvertaling van de uiteindelijke 360-merkcampagne, samengebracht in een fysieke ruimte waar alle zintuigen worden geprikkeld en de shopper echt is ondergedompeld in de wereld van Samsung. Zo brengen we creativiteit, commerce en technologie naadloos samen, en dat is precies waar wij als Cheil Benelux blij van worden en bij deze innovatie erg trots op zijn.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in