Overslaan en naar de inhoud gaan

TUI kiest EssenceMediacom als mediabureau voor Europa

Voorheen werkte TUI voor Europa samen met Aperto.
TUI vliegtuig
© Afbeelding: TUI
TUI vliegtuig
© Afbeelding: TUI

TUI kiest EssenceMediacom (GroupM) als mediabureau voor heel Europa. Het vorige mediabureau, Aperto, draagt de werkzaamheden begin volgend jaar over. Aan de keuze voor EssenceMediacom is een 'competitief pitchproces' vooraf gegaan, meldt TUI.

related partner content for mobile comes here

Bureauwissel

EssenceMediacom gaat toezicht houden op TUI's mediaplanning en -inkoop in heel Europa, waar de toerismegroep Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en de Benelux onder schaart. Medewerkers van EssenceMediacom gaan met 'speciale teams in de markt, ondersteund door een centraal team dat verantwoordelijk is voor strategie en coördinatie' het marketingteam van TUI ondersteunen. Leo Burnett blijft aan als wereldwijd creatief bureau van TUI en gaat samenwerken met EssenceMediacom. Het Belgische bureau At-the-Table blijft verantwoordelijk voor de lokale doorvertaling van TUI-campagnes voor België en Nederland.

TUI zegt dat de keuze voor een nieuw mediabureau de volgende stap betekent 'in de transitie van TUI naar een wereldwijd merk met een eenduidig merkdoel en een eenduidige merkstrategie.'

Geen makkelijke beslissing

Toby Horry, global marketing director bij TUI: 'We zijn blij met de benoeming van EssenceMediacom tot de media agency van TUI Group en kijken ernaar uit om in al onze markten met hen te gaan samenwerken. Het was een zeer competitieve pitch en we willen alle pitchende bureaus bedanken voor hun harde werk. Misschien een schrale troost, maar het maakte onze beslissing er niet makkelijker op en toonde de kwaliteit van mediabureaus in de markt.'

EssenceMediacom is een bureau van GroupM, dat weer onderdeel uitmaakt van bureaureus WPP. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in