Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw bureau 10Nineteen wil merken voor customer experience minder afhankelijk maken van externe partijen

Oprichters zijn Michelle Tan en Rian Verhagen. Laatstgenoemde was tot begin vorig jaar managing director van Superhero Cheesecake.
10Nineteen
Rian Verhagen en Michelle Tan
© Afbeelding: aangeleverd
10Nineteen
Rian Verhagen en Michelle Tan
© Afbeelding: aangeleverd

Het nieuwe bureau 10Nineteen wil merken voor hun customer experience minder afhankelijk maken van externe bureaus en externe consultants. Oprichters Rian Verhagen en Michelle Tan willen dat bewerkstelligen door de interne kennis bij organisaties en 'de capaciteiten op het gebied van customer experience' te vergroten. 10Nineteen omschrijft zichzelf overigens niet als een bureau of consultancy-aanbieder maar als een startup. 

related partner content for mobile comes here

Concreet wil de startup de customer experience-medewerkers bij een bedrijf verder opleiden en opgedane kennis in het bedrijf behouden. Oftewel, de klant leren om customer experience zelf 'te doen.'

Outsider

Verhagen en Tan kennen elkaar van hun tijd bij Superhero Cheesecake, een bureau waar eerstgenoemde managing partner was. Superhero Cheesecake werd overgenomen door Media.Monks en hield begin vorig jaar qua naam op te bestaan. Vlak voor die verandering maakte Verhagen bekend dat hij stopte bij het bedrijf en niet door zou gaan als vice president Immersive Web bij Media.Monks. Hij nam een sabbatical, begon vervolgens andere ondernemers te adviseren en start nu dus met Tan een eigen onderneming. 

Daarover vertelt hij: 'We hebben het spel jarenlang meegespeeld - nu herschrijven we de regels. Bij 10Nineteen willen we snel concrete resultaten boeken met de klant. Dankzij onze ervaring op het gebied van digitale strategie, digitaal ontwerp en creatieve productie begrijpen we zowel de taal van de boardroom als die van de teams die de ideeën uitvoeren. We verkopen geen productie-uren en middelen, wat betekent dat we onbevooroordeelde, onafhankelijke ‘outsider’ perspectieven bieden.'

Wantrouwen

De oprichters van 10Nineteen spreken de ambitie uit om nog voor de jaarwisseling nieuws te delen over eerste medewerkers 'uit de wereld van digital en customer experience.' Verhagen licht toe: 'Het wantrouwen richting grote spelers neemt toe. Iedereen weet dat, maar niemand praat erover. Hoewel we een start-up zijn, hebben we grote ambities. We geloven er heilig in dat klantbeleving te belangrijk is om genoegen te nemen met ‘goed genoeg’; goede ervaringen zijn essentieel voor het creëren van loyaliteit en duurzame groei.'

10Nineteen richt zich vanuit Amsterdam en Toronto direct op een groot aantal regio's, namelijk Europa, het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika en de Nordics.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in