Jumbo verlaagt prijzen vleesvervangers om verkoop te stimuleren
Na een mislukte proef met vleesvervangers naast echte vleesproducten in hetzelfde schap, gaat Jumbo nu de prijzen van zijn niet-dierlijke producten verlagen om ze aan de man te brengen. De huismerk-vleesvervangers van de supermarktketen zullen voortaan niet duurder zijn dan vergelijkbare vleesvarianten, maakte het bedrijf bekend.
Plantaardig eetpatroon stimuleren
'Dit initiatief sluit aan bij de ambitie van Jumbo om een meer plantaardig eetpatroon te stimuleren', stelt het concern. Uiterlijk in 2030 wil het bedrijf dat zestig procent van de eiwitten die ze verkoopt plantaardig is.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens Jumbo is een van de barrières voor de consument om voor vleesvervangers te kiezen de prijs. Het assortiment vleesvervangers van het Jumbo-huismerk bestaat uit tientallen producten, waaronder vegetarische kipstukjes, vegan kruimgehakt en diverse soorten burgers.
Mislukte proef
Vorige maand werd bekend dat Jumbo geen vleesvervangers meer gaat aanbieden naast echte vleesproducten in hetzelfde schap. Dat had de supermarktketen besloten na een pilot in zeven winkels. 'Het had onvoldoende effect', gaf een woordvoerster toen aan. Mensen die normaal gesproken vegetarisch eten, hadden meer moeite de producten terug te vinden, terwijl vleeseters zich nauwelijks lieten verleiden tot een andere keuze.
(Bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid