Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo verlaagt prijzen vleesvervangers om verkoop te stimuleren

Na een mislukte proef met vleesvervangers naast echt vlees, kiest de supermarktketen nu een andere route om plantaardig eten te stimuleren.
Jumbo plantaardig
Een deel van het plantaardige Jumbo-assortiment
© Afbeelding: Jumbo
Jumbo plantaardig
Een deel van het plantaardige Jumbo-assortiment
© Afbeelding: Jumbo

Na een mislukte proef met vleesvervangers naast echte vleesproducten in hetzelfde schap, gaat Jumbo nu de prijzen van zijn niet-dierlijke producten verlagen om ze aan de man te brengen. De huismerk-vleesvervangers van de supermarktketen zullen voortaan niet duurder zijn dan vergelijkbare vleesvarianten, maakte het bedrijf bekend.

related partner content for mobile comes here

Plantaardig eetpatroon stimuleren

'Dit initiatief sluit aan bij de ambitie van Jumbo om een meer plantaardig eetpatroon te stimuleren', stelt het concern. Uiterlijk in 2030 wil het bedrijf dat zestig procent van de eiwitten die ze verkoopt plantaardig is.

Volgens Jumbo is een van de barrières voor de consument om voor vleesvervangers te kiezen de prijs. Het assortiment vleesvervangers van het Jumbo-huismerk bestaat uit tientallen producten, waaronder vegetarische kipstukjes, vegan kruimgehakt en diverse soorten burgers.

Mislukte proef

Vorige maand werd bekend dat Jumbo geen vleesvervangers meer gaat aanbieden naast echte vleesproducten in hetzelfde schap. Dat had de supermarktketen besloten na een pilot in zeven winkels. 'Het had onvoldoende effect', gaf een woordvoerster toen aan. Mensen die normaal gesproken vegetarisch eten, hadden meer moeite de producten terug te vinden, terwijl vleeseters zich nauwelijks lieten verleiden tot een andere keuze.

(Bron: ANP)

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in