Overslaan en naar de inhoud gaan

Motivaction en MediaMonks ontwikkelen Gen AI-persona’s

Marketeers kunnen in gesprek met persona’s die door AI actieve sparringpartners worden.
persona
© shutterstock
persona
© shutterstock

Het is natuurlijk de heilige graal voor marketeers: van tevoren al even weten of een nieuw product of boodschap zal aanslaan.

related partner content for mobile comes here

Omdat doelgroepen wel een erg grofmazige indeling zijn, wordt er sinds jaar en dag voor het testen gebruik gemaakt van persona’s; bijna net echte mensen gecreëerd op basis van beschikbare informatie over kenmerken en gedrag.

MediaMonks en Motivaction hebben de handen ineengeslagen om die persona’s next level te tillen door de inzet van kunstmatige intellgentie. De experts in Human Data & Insights van Motivaction werken samen met de AI-experts van Media.Monks aan de mogelijkheid om Large Language Models (LLM) te laten opereren in combinatie met onderzoeksdata.

Dit moet ertoe leiden dat marketeers met interactieve persona’s in gesprek kunnen gaan nog voor een campagne van start gaat of een product wordt gelanceerd. Het levert informatie op over bijvoorbeeld merkbeleving of nog te lanceren producten en diensten.

Vanessa Hofland, managing director van Media.Monks, zegt dat er binnen het bureau al veel gebruikgemaakt van Gen AI persona’s.Dez worden nu net wat slimmer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in