Bluesky, een uitdager van X, komt nog voor de jaarwisseling met een abonnement. Dat abonnement wordt vrijwillig en geeft de gebruiker meer opties om zijn profiel te personaliseren. Ook kun je met een abonnement video's in een hogere kwaliteit uploaden. Wat het abonnement gaat kosten is vooralsnog niet duidelijk.
Geen harde betaalmuur
Op dit moment verdient Bluesky alleen geld aan gebruikers die betalen om een website aan hun gebruikersnaam te verbinden. De socialmedia-app bevat geen advertenties. Investeerders staken onlangs nog 15 miljoen dollar in Bluesky om de dienst te laten groeien. Er komen daarom ook meer functies in de app, stelt een topvrouw in gesprek met Bloomberg.
Om een duurzaam verdienmodel te ontwikkelen, verschijnt er dus ook een abonnement. Dat abonnement geeft betalende gebruikers meer functies, maar zal volgens de topvrouw geen essentiële onderdelen achter een betaalmuur stoppen. Volgens de topvrouw is het belangrijk dat mensen zich online kunnen uitspreken.
Welke extra functies het abonnement krijgt, is nog niet bekend. Wanneer in december en voor welke prijs het abonnement debuteert evenmin. Het bedrijf liet wel eerder doorschemeren dat een abonnement één van de verdienmodellen van Bluesky wordt. Of dat betekent dat de app ook advertenties krijgt, is nog niet duidelijk.
Op X krijg je met een optioneel abonnement minder reclames te zien, krijg je een vinkje bij je gebruikersnaam en kun je extra functies gebruiken.
Lees ook
- Digital transformation & tech Merken nog nauwelijks actief op Bluesky, media vormen uitzondering
- Digital transformation & tech Terwijl ook Bluesky groeit als kool, zou Meta zich voorbereiden op reclames in Threads
- Digital transformation & tech Dit wil je weten over de nieuwe socialmedia-app Daze, die populair is onder Gen Z
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!