Overslaan en naar de inhoud gaan

Entertainment en media gaan flink groeien

Een groeipercentage van 6,3 procent in de komende twee jaar verwacht PriceWaterhouseCoopers voor de entertainment en media-industrie.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wereldwijde entertainment en media-uitgaven nemen tussen nu en 2008 met 6,3 procent toe tot een totaal van 1,7 biljoen dollar, verwacht PWC. De meeste groei zit in Azië; 9,8 procent. Binnen Asia-Pacific zijn het vooral China en India die de grootste groei vertonen. Deze landen investeren enorm in hun communicatie- en media-infrastructuur, waardoor deze markten geopend worden. Marcel Fenez van PWC verwacht dat dat de komende vijf jaar zo blijft.

related partner content for mobile comes here

In Europa, het Midden-Oosten en Afrika zijn er snel en traag groeiende segmenten. De penetratie van nieuwe technologie en breedband stuwen de groei van segmenten als film, tv, internet en videospellen. Zelfs muziek, na jaren van negatieve groei, klimt er weer bovenop dankzij betaalde digitale distributie en het aantrekken van de CD-verkoop.
Belangrijkste aanjagers zijn nieuwe distributiekanalen als breedband en draadloze communicatie.

Verzadigde segmenten als televisie krijgen straks een nieuwe impuls als digitale televisie analoge gaat vervangen, waardoor de potentiële markt voor adverteerders en abonnees weer flink uitbreidt.
Voor wereldwijde advertentie-uitgaven wordt een groei van 5,3 procent voorzien in de periode 2004 – 2008. Voor televisie is de voorspelling 6,5 procent; voor internet 12,7 procent. Ook print trekt langzaam aan, met 4,3 procent voor tijdschriften en 3,3 voor kranten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in