Entertainment en media gaan flink groeien
De wereldwijde entertainment en media-uitgaven nemen tussen nu en 2008 met 6,3 procent toe tot een totaal van 1,7 biljoen dollar, verwacht PWC. De meeste groei zit in Azië; 9,8 procent. Binnen Asia-Pacific zijn het vooral China en India die de grootste groei vertonen. Deze landen investeren enorm in hun communicatie- en media-infrastructuur, waardoor deze markten geopend worden. Marcel Fenez van PWC verwacht dat dat de komende vijf jaar zo blijft.
In Europa, het Midden-Oosten en Afrika zijn er snel en traag groeiende segmenten. De penetratie van nieuwe technologie en breedband stuwen de groei van segmenten als film, tv, internet en videospellen. Zelfs muziek, na jaren van negatieve groei, klimt er weer bovenop dankzij betaalde digitale distributie en het aantrekken van de CD-verkoop.
Belangrijkste aanjagers zijn nieuwe distributiekanalen als breedband en draadloze communicatie.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Verzadigde segmenten als televisie krijgen straks een nieuwe impuls als digitale televisie analoge gaat vervangen, waardoor de potentiële markt voor adverteerders en abonnees weer flink uitbreidt.
Voor wereldwijde advertentie-uitgaven wordt een groei van 5,3 procent voorzien in de periode 2004 – 2008. Voor televisie is de voorspelling 6,5 procent; voor internet 12,7 procent. Ook print trekt langzaam aan, met 4,3 procent voor tijdschriften en 3,3 voor kranten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid