Overslaan en naar de inhoud gaan

Attitudes voor klantentrouw

Het Amerikaanse Cape Consulting vindt dat bedrijven die hun klantenservice willen verbeteren, zich moeten richten op Key Relationship…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Key Relationship Builders (KRB) zijn attitudes die cruciaal zijn voor de perceptie – en de klantentrouw – op voorwaarde dat ze eerlijk doorleefd zijn en consistent worden toegepast. Zo zullen bijvoorbeeld de service ratings in een contact center stijgen zodra er consistent rekening mee wordt gehouden. Bekijk het als een vorm van voldoening:

related partner content for mobile comes here
  • Klanten krijgen de kans om de vragen te stellen die zij belangrijk vinden.
  • Klanten hebben het gevoel dat er echt naar hen wordt geluisterd.
  • Klanten voelen dat zij ruim tijd en aandacht krijgen. Wanneer dergelijke KRB’s in ruime mate worden toegepast door de klantenservice, zullen de klanten eerder geneigd zijn om het bedrijf in hun omgeving aan te bevelen. Door op de KRB’s te focussen – dag in dag uit, in de attitude van de medewerkers die met klanten omgaan – kunnen bedrijven klantentrouw oogsten. Het doel is een feilloze, consistente toepassing, voor elke klant, elke dag. Dit kan leiden tot de waarneembare verbetering van de klantenservice. Meer info is te vinden op: onder ‘customer research’: “Winning the customer loyalty war”. Bron: 6 minutes
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in